حضور ۱۵۰ تیم خارجی در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران گفت: ۱۵۰ تیم خارجی به همراه شرکت کنندگان داخلی در این دوره از مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران حضور دارند که در حاشیه آن ۴۸ مقاله ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی موسی‌خانی رئیس ملی ربوکاپ ایران گفت: عصر امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران در نشست خبری دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به شایستگی کشورمان در حوزه هوش مصنوعی اظهار داشت: با توجه به وجود شایستگی‌های کشورمان با تمرکز و دانش هوش مصنوعی و رباتیک که معرفی اساسی نسل چهارم محسوب می‌شود، این مسابقات برای دوازدهمین بار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات ملی ربوکاپ با استقبال فراوان تیم‌های شرکت‌کننده از کشور‌های مختلف و داخلی و به خصوص تیم‌های دانش‌آموزی صورت گرفته است.

موسی‌خانی ادامه داد: در این مسابقات آخرین تحولات هوش مصنوعی با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید برگزار می‌شود و یکی از اهداف اصلی این مسابقات تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار جایگزین صنعت نفت است.

وی تأکید کرد: در دوازدهمین مسابقات ربوکاپ استقبال خوبی در بحث دانش‌آموزی صورت گرفته است و سرمایه‌گذاری بر روی این بخش در آینده‌ای نزدیک اثرات خوبی را به دنبال دارد و به همین خاطر بر روی تیم‌های دانش‌آموزی تمرکز ویژه‌ای شده است.

رئیس ملی کمیته ربوکپ ایران ادامه داد: علی رغم فشار‌های فراوان در بخش بین‌الملل، تعداد شرکت‌کنندگان افزایش چشم‌گیری در این دوره داشته است به طوری که ۱۵۰ تیم خارجی از کشورهای آمریکا، آلمان، هند ژاپن، چین، سنگاپور، کره جنوبی، هلند پاکستان مکزیک انگلستان، ترکیه، پرو حضور دارند و این کشور‌ها با تیم‌های داخلی طی دو روز به رقابت می‌پردازند.

موسی‌خانی عنوان کرد: ربات‌های مین‌یاب، امدادگر، پلتفرم، خانگی ربات صنعتی، انسان نما، فوتبالیست‌های سایز کوچک و متوسط، ربات استاندارد، پرنده، زیردریایی در این دوره از مسابقات ربوکاپ آزاد ایران مسابقات ایران وجود دارند و همچنین در بخش دمو ابتکارات و نوآوری‌های خوبی به وسیله دانش‌آموزان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: نتایج مسابقات آزاد ایران در این دوره سهمیه مسابقات جهانی را تعیین می‌کند که این مسابقات قرار است در مرداد ماه در کشور ژاپن برگزار شود.

وی با بیان اینکه مسابقات اقیانوسیه در دسامبر ۲۰۱۸ برگزار می‌شود، افزود: در این مسابقات مذاکره با سازمان ایده‌ها و محصولات در بخش دمو انجام شده است تا ایده‌های کاربردی به محصول تبدیل شوند و من امیدوارم تولید محصولات نرم‌افزار و سخت‌افزار جایگزین صادرات نفت شود.

موسی‌خانی ادامه داد: در حوزه مهندسی پزشکی، هشت هوش مصنوعی دانش‌آموزان کشورمان از استعداد و توانایی بالایی برخوردارند به طوری که بسیاری از مدیران سایت‌های مارکتینگ فارغ‌التحصیلان ربوکوپ کشورمان هستند.

وی ادامه داد: ۴۶ شرکت در دانشگاه قزوین در حوزه رباتیک شکل گرفته است که در کنار استارت آپهای دانشگاهی در زمینه هوش مصنوعی و تولید نرم‌افزار فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند.

موسی‌خانی عنوان کرد: اگر شهرک مکاترونیک و آی سی تی سی در کشور تاسیس شود این قابلیت را دارد تا با تولید سخت افزار و نرم افزار جایگزین خوبی برای صادرات نفت در کشور شود و در همین راستا سه جوان ایرانی پروژه‌های مختلفی از کشورهای دنیا در دست گرفته و در داخل ایران سفارشات لازم را تولید می‌کنند یا به دست سفارش دهندگان در سرتاسر دنیا می‌رسانند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران اضافه کرد: ترویج دانش رباتیک باعث ایجاد اعتماد به نفس در بین دانش‌آموزان می‌شود که با توجه به استعداد و علاقه زیاد آن‌ها می‌توان از این ظرفیت بزرگ به نحو احسن با محوریت شرکتهای دانش بنیان استفاده کرد و ایده‌های کاربردی و علم نخبگان را به ثروت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران بعد از چین بیشترین علاقه را در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک دارد، تصریح کرد: ما باید از ظرفیت بزرگ جوانان ایرانی در حوزه هوش مصنوعی استفاده بهینه را ببریم و خوشبختانه بعد از ۱۲ سال تلاش این مسابقات مورد تایید بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است و نتایج علمی در این بنیاد ارزیابی می‌شود.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران بیان کرد: فرودگاه پیام قولهای مساعدی در خصوص ارائه زمین در خصوص فعالیت شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک داده است و با توجه به موقعیت این فرودگاه در غرب تهران و نزدیکی به دانشگاههای مطرح تهران محل مناسبی برای کار آفرینی و اکو‌سیستم مناسب در نظر گرفته شده است؛ محلی که می‌تواند چندین برابر پالایشگاههای نفت تولید ثروت کند.

موسی خانی بیان کرد: پلتفرم استاندارد در کشور ساخته شده است و در این دوره از مسابقات آموزش‌های ویژه‌ای در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک به دانش‌آموزان مستعد ارائه می‌شود و از سال آینده مسابقت مبتنی بر این پلتفرم در دنیا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان با مسابقات ربوکاپ در دانشگاه آزاد قزوین سه پنل و ۴۸ مقاله در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: این کمیته برای آموزش دانش‌آموزان در سراسر کشور حاضر است به صورت رایگان مربیان را اعزام کند تا زمینه ترویج بیشتر این حوزه مهم فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار