رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هدف اصلی جبهه مردمی، تشکیل دولت انقلابی در کشور است

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف تشکیل جبهه مردمی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به دنبال تشکیل دولت انقلابی در کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  امروز دوشنبه در نشست صمیمی با شورای استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان در سنندج گفت: کردستان استانی است که مردم آن اعم از سنی و شیعه با هم همراه، همدل و همزبان آرمان های انقلاب اسلامی را در کمال آرامش وامنیت به پیش می برند.

وی عنوان کرد: در جنگ تحمیلی علی رغم اینکه استکبار جهانی با ایجاد گروهک ها و تفرقه به دنبال نفوذ به داخل کشوراز طریق این استان بود، غیور مردان کردستانی متحد شدند و با این ترفند دشمن مقابله کردند.

زاهدی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) با تفکر و روحیه بسیجی تشکیل شده و تمامی نیروهای وفادار به انقلاب و معتقد به راه شهداو آرمان های انقلاب، امام ورهبری زیر چتر این جبهه جمع شدند تا با وحدت رویه در انتخابات حاضر شوند.

وی ادامه داد: چتر این جبهه برای همه افراد دلسوز انقلاب باز است و با ور به اینکه تنها جریان اصولگرا و یا مذهب خاصی در آن باشد، وجود ندارد بلکه اسلام و اهداف انقلاب و راه رهبری وامام برای این جبهه حائز اهمیت است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این جبهه تشکیل شده تا به ناکارآمدی ها جواب نه بدهد و دولت انقلابی را تشکیل دهد.

 زاهدی اظهارداشت: این جبهه باید شناخت خوبی از مشکلات و معضلات مردم به ویژه مسائل اقتصادی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی و علاوه براین باید برنامه ای هم برای مقابله با مشکلات و حل آنها و خروج از چالش های پیش آمده داشته باشد.

وی بیان کرد: جمنا شبیه به هرمی است که اعضای این جبهه در استان وشهرستان قاعده آن واساسنامه و ضوابط حاکم برجهبه را هم اضلاع آن تشکیل دادند وشورای مرکزی هم در وسط این هرم واقع شده است.

زاهدی اضافه کرد: نامزدهای مدنظر جبهه مردمی که پنجم اسفند سال گذشته تعدادی از آنها با رای اعضای این جبهه انتخاب شدند در راس هرم قرار دارند.

وزیرسابق علوم با اشاره به اینکه تکالیفی برعهده هر کدام از طبقات مذکور گذاشته شده است، عنوان کرد: ۱۷ فروردین در این جبهه تصمیم انقلابی گرفته می شود و پنج نفر برای کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب می شوند.

زاهدی یکی از وظایف کاندیداها را معرفی کامل و جامع خودشان ذکر کرد و افزود: کاندیداهایی که مطرح می شوند باید به آراء که در قاعده هرم جبهه داده شده تمکین کنند و من می توانم و منیت را کنارگذاشته و باور داشته باشند با هم می توانیم پیروز میدان شویم.

وی که خود یکی از کاندیداهای این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری است، عنوان کرد: اگر جزو پنج نفر هم انتخاب نشوم هرگز به جمنا پشت نخواهم کرد و همواره حامی این جبهه خواهم بود.

زاهدی ادامه داد: مهم این است که تفکر انقلابی به میدان بیاید و با پشتوانه قاعده هرم جبهه مردمی انقلاب اسلامی کادر خود را تعیین کند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون برنامه نمی توان کشور را اداره کرد، گفت: اجرای برنامه ششم توسعه برای دولت آینده الزام قانونی است و باید این برنامه را عملیاتی کند.

زاهدی با اشاره به اینکه اقتصاد و سیستم بانکی کشورما بیمار است، بیان کرد: بدهی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت و شرکت های دولتی به بانک ها مصیبت شده و قدرت مانور را از بانک ها گرفته است.

وی عنوان کرد: برخی از بانک ها به عنوان بنگاه اقتصادی وارد کارشدند ولی نتوانستند سرمایه گذاری کنند و موفق شوند وتعدادی از آنها از بانک مرکزی وام هایی با سود ۳۴ درصد گرفتند و برخی هم دچار فساد مالی شدند واین موارد نشان از عدم نظارت برسیستم بانکی است.

وزیر سابق علوم اظهار داشت: جمنا ایجاد شده تا به فضل الهی دولت انقلابی برگرفته از آحاد ملت را تشکیل دهد و این دولت برنامه دارد و برای اجرای آن هم به نیروهای مجاهد نیاز دارد تا با همفکری و براساس کارآمدی و شایسته سالاری کادرسازی کند.

زاهدی وعده داد در صورتی که به عنوان کاندیدای این جبهه معرفی  و در انتخابات هم پیروز شود فرش قرمز جلوی پای سرمایه گذاران در ایران به ویژه کردستان بیاندازد.

وی تقویت بخش خصوصی در تمامی حوزه ها به ویژه کشاورزی و صنعتی را از دیگر برنامه های خود خواند و گفت: شایسته استانی هم چون کردستان نیست که تعداد زیادی از جوانان آن بیکار باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.