شهرکرد؛

۴۱ هزار و ۷۹۹ نفر از موزه‌های چهارمحال‌وبختیاری دیدن کردند

از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون ۴۱ هزار و ۷۹۹ نفر از موزه‌های استان چهارمحال و بختیاری دیدن کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مصطفی هادی پور معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر تا کنون ۴۱ هزار و ۷۹۹ مسافر و گردشگر نوروزی از موزه‌های استان دیدن کردند.

وی، با اشاره به وجود ۱۱ موزه تحت پوشش این نهاد و ۸ موزه مشارکتی با بخش خصوصی در استان افزود: موزه مشروطه جونقان و مجموعه تاریخی فرهنگی چالشتر بیشترین میزان بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

به گفته هادی پور، استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای ۶۵۰ اثر ثبتی و ۴ هزار و ۷۰۰ اثر شناسایی شده است.

گفتنی است: در موزه قلعه چالشتر انواع اشیای مربوط به کار و زندگی، مردم شناسی، سنگ و حمام، در موزه باستان شناسی شهرکرد انواع اشیای مربوط به دوران مختلف تاریخی، در موزه قلعه دزک انواع سنگ و پوشاک محلی مناطق مختلف استان، در موزه قلعه جونقان انواع صنایع دستی و اسناد تاریخ مشروطیت، و در موزه آب کوهرنگ انواع اشیای تاریخی مربوط به آب رسانی در دوران مختلف معرض دید علاقمندان قرار دارد.

ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری از ۲۸ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ماه جاری با ۱۰ کمیته به مسافران و گردشگران نوروزی در سطح استان خدمات رسانی می‌کند.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.