اردبیل؛

بارش 20 سانتی متری برف در مناطق کوهستانی استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در پی بارش برف بهاری طی روزهای گذشته ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر متجاوز از ۲۰ سانتی‌متر محاسبه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی مهر افزود: از روز جمعه هفته گذشته فعالیت سامانه بارشی در استان آغاز شده و بیشترین بارش برف در شهر نیر با ارتفاع هشت سانتی‌متر به ثبت رسیده است.

وی افزود: میزان بارش برف در مشگین شهر و سرعین هر کدام 6 سانتی‌متر، در اردبیل 4سانتی‌متر، در فرودگاه اردبیل 2 سانتی‌متر و در نمین 3 سانتی‌متر است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به ثبت کمترین دما با 6 درجه زیر صفر در شهر سرعین اضافه کرد: علاوه بر این در 3 روز گذشته شاهد بارش باران در تمامی مناطق استان بودیم.

به گفته دولتی مهرمیزان بارش باران در پارس‌آباد ۶.۸ میلی‌متر، بیله سوار ۱۳.۵ میلی‌متر، گرمی ۲۰.۶ میلی‌متر، نیر ۱۹.۱ میلی‌متر، مشگین شهر ۱۷.۲ میلی‌متر و سرعین ۱۸.۶ میلی‌متر است.

وی افزود: علاوه بر این در اردبیل ۱۴.۸ میلی‌متر، فرودگاه اردبیل ۱۰ میلی‌متر، نمین ۸.۷ میلی‌متر، فیروزآباد کوثر ۲.۴ میلی‌متر و خلخال ۵.۵ میلی‌متر باران باریده است.

دولتی مهر گفت: سامانه بارشی و هوای سرد به تدریج از عصر دوشنبه از استان خارج شده و به مدت دو روز دمای هوا افزایش می‌یابد.

وی افزود: در پایان هفته مجدداً سامانه جدید بارش باران وارد استان می‌شود که میزان بارش به مراتب کمتری پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.