در نشست خبری ارایه گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بیان شد؛

ثبت 219 مورد شکایت در تعطیلات نوروز/ خدمات متفاوت ستاد هماهنگی سفر در نوروز 96

در تعطیلات نوروزی بیش از41 هزار تماس با سامانه 09669 برقرار شده که در این میان 219 مورد شکایت ثبت شد.

ثبت 219 مورد شکایت در تعطیلات نوروز/ خدمات متفاوت ستاد هماهنگی سفر در نوروز 96به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری نشست خبری ارائه گزارش ستاد مرکزی خدمات سفر که امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، رحمانی موحد رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در خصوص کیفیت فعالیت‌های ستاد خدمات سفر در تعطیلات نوروز 96 گفت: خدمات متفاوت ستاد خدمات سفر در نوروز 96 با رویکرد منشور حقوق شهروندی ارائه شدند و خدمات متفاوت ما در نوروز  96 از جنس مهربانی، احترام و مشارکت پذیری آحاد مردم بود. 
 
وی افزود: این خدمات زیر چتر همت و تلاش و غیرت 500 هزار نفر از مردم قرار داشت و پیوند فرهنگ و طبیعت و شوق و شور بود.
 
رحمانی موحد اظهار داشت: خدمات متفاوت نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر با بسیج اراده بلند مردم کشورمان در پذیرش فرهنگ و آداب و رسوم این سرزمین معنا گرفت.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: شاخص‌های خدمات ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوروز 96، ارتقای مشارکت سمن‌ها و نهادهای مردمی، استفاده از ظرفیت اپراتورهای کشور، بهره گیری از محورهای سیاستگذاری سازمان میراث فرهنگی در جهت مقصدسازی و ارائه جذابیت ها و ابتکارهای جدید در حوزه گردشگری بودند.
 
وی در ادامه گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از41 هزار تماس با سامانه 09669 برقرار شده که در این میان  219مورد شکایت ثبت شد.
 
وی تصریح کرد: امسال بیش از  500 جشنواره بهاره در سطح کشور برگزار شد و تحول بزرگی در  ذائقه گردشگران و مسافران رخ داد. به این معنا که سفرهای هدفمند بیشتری دیده شدند. همچنین هماهنگی دستگاه های مشارکت کننده در ستاد مرکزی خدمات سفر در نوروز 96 به اوج خود رسید.
 
رحمانی موحد افزود: در مجموع ما 59 میلیون و 343 هزار و 678 نفر اقامت شبانه داشتیم و 94 میلیون و 523 هزار و 321 نفز نیز در تعطیلات نوروز از اماکن دیدنی کشور بازدید کردند.
 
وی گفت: در ایام نوروز بیشتر از 41هزار تماس با سامانه 09669برقرار شده که از این میان 219مورد ثبت شکایت داشتیم.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص میزان سفر گردشگران به کیش و قشم اظهار داشت: در خصوص سفر هوایی به کیش شاهد افزایش 18 درصدی بودیم. البته سفر دریایی به این جزیره کشورمان به دلیل مسائل جوی کاهش داشته اما در کل سفر به جزیره کیش 8 درصد افزایش داشته است. در خصوص جزیره قشم نیز شاهد افزایش 58 درصدی سفرهای هوایی به این جزیره بودیم و سفر دریایی به قشم نیز به رغم مسائل جوی 2 درصد افزایش داشته است.  
 
رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چه واکنشی در مقابل برخورد نامناسب ترکیه با گردشگران ایرانی خواهد داشت گفت: وزارت امور خارجه و سفیر ما در ترکیه وظیفه حفاظت از اتباع کشورمان را دارند و اتفاق مشابهی که در گذشته رخ داد نیز به شدت با اعتراض وزارت خارجه و سفیرمان مواجه شد. در خصوص اتفاق اخیر نیز حتما حوزه کنسولی ما برخورد خواهد کرد. ما نیز به گردشگران توصیه کرده ایم که وضعیت امنیتی را مدنظر داشته باشند. 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی را جایگزین مناسبی برای اقامت مسافران در مکان‌های در نظر گرفته شده توسط آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: نماینده آموزش و پرورش نیز در جلسه مشترکی که داشتیم، از وضعیت فعلی اقامت مسافران در مکان‌هایی که آموزش و پرورش برای این امر اختصاص می‌دهد ناراضی بود. البته اگر وزارت آموزش و پرورش بخواهد در سال 97 از مشارکت در ستاد هماهنگی خدمات سفر کناره گیری کند، بهتر است که اتاق فکری را با همکاری سازمان میراث فرهنگی ایجاد کند تا تدابیر لازم اندیشیده شود.  
 
معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ما در مورد پروازهای چارتری در مجموع 30 درصد کاهش داشتیم. همچنین شاهد کاهش 30 درصدی سفر به ترکیه بودیم.
 
وی در پایان از طراحی جدید کارت راهنمایان گردشگری خبر داد.
 
همچنین؛ حسینی مکارم، دبیر شورای سیاستگذاری نوروز در بخش دیگری از این نشست خبری از افزایش 30 درصدی بازدید از آرامگاه سعدی خبر داد و گفت: ما در این آرامگاه‌ها اقدام به برگزاری نوروزگاه کردیم و تاثیرش نیز دیده شد.
 
وی افزود: البته این امر موجب کاهش تخریب بناهای تاریخی می‌شود؛ زیرا میزان بازدید از خود عمارت کاهش پیدا کرده و این بازدید توزیع می‌شود.
 
دبیر شورای سیاستگذاری نوروز اظهار داشت: تخت جمشید نیز 363 هزار و 505 نفر بازدیدکننده داشت.

همچنین طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در بخش پایانی این نشست گفت: میزان بازدید از موزه‌ها و محوطه‌ها 20 تا  40 درصد افزایش داشته است.
 
انتهای پیام/
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار