اصفهان؛

بازدید بیش از نیم میلیون مسافر نوروزی از شهرستان نطنز

فرماندار شهرستان نطنز گفت: در ایام تعطیلات عید نوروز تعداد 509 هزار و 920 نفر از اماکن تاریخی و مذهبی نطنز بازدید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،یوسف حسنی  امروز در جمع اصحاب رسانه با قدردانی از زحمات کلیه مسؤولان و متصدیان ستاد تسهیلات سفر شهرستان نطنز، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته حاصل تلاش همه مسؤولان شهرستانی بوده است که اگر رضایت‌مندی حاصل شد در سایه همت، تلاش و وحدت شبانه‌روزی صورت گرفته است.

وی با گرامیداشت سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید در خصوص ورود مسافران نوروزی به شهرستان و بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید امسال تعداد 509 هزار و 920 نفر از اماکن شهرستان نطنز بازدید کردند.

فرماندار شهرستان نطنز ادامه داد: از این تعداد حدود یک‌سوم از آن‌ها در شهرستان نطنز اقامت کرده که بیشترین اقامت مربوط به زائرسراها و بقاع متبرکه بود که توانست 122 هزار مسافر نوروزی را پذیرش و اسکان دهد.

حسنی تصریح کرد: ادارات آموزش‌ و پرورش شهرستان نطنز و منطقه بادرود مقام دوم اسکان مسافران نوروزی را کسب کرد که بر این اساس حدود 13 هزار مسافر در مدارس شهرستان اسکان داده شدند.

وی از اسکان حدود 2 هزار و 780 مسافر در خانه مسافر، 4 هزار نفر چادرهای مسافرتی، 2 هزار و 400 نفر در کمپ‌های موقت، 223 در مهمان‌پذیر و 3 هزار و 600 نفر در هتل‌های سطح شهرستان خبر داد.

فرماندار شهرستان نطنز از گشت مشترک ستاد تسهیلات سفر برای بازرسی از اماکن اقامتی پذیرایی، بین‌راهی، خانه مسافر و مناطق نمونه گردشگری خبر داد و گفت: در این ایام گروه‌های مشترک اداره اماکن نیروی انتظامی، بهداشت، میراث، تعزیرات و صنعت و معدن تعداد 184 بازدید را انجام داده و کلیه مواد و تخلف را بررسی کردند.

وی در خصوص و آمار بازدیدکنندگان نیز اظهار کرد: بازدیدکنندگان از جاذبه‌های مذهبی و تاریخی 400 هزار نفر بوده و همچنین بیش از 100 هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی شهرستان و حدود و هزار نفر از جاذبه‌های دست‌ساز شهرستان نطنز بازدید کردند.

فرماندار نطنز بابیان این مطلب که شهرستان نطنز دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری است، اظهار داشت: با شناساندن درست آن‌ها می‌توان صنعت گردشگری در شهرستان را رونق داد و جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز که در اردیبهشت‌ ماه برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای معرفی خواهد بود.

وی با تأکید بر شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف ستاد خدمات سفر نطنز گفت: ارائه گزارش اعضای ستاد خدمات سفر علاوه بر تقویت نقاط قوت موجب می‌شود اگر نقاط ضعفی وجود داشته شناسایی و برای سال آینده مرتفع شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار