تلاش امدادگران هلال احمر برای یافتن ۸ مفقود

۸ نفر در روزطبیعت در کوهستان‌های خراسان رضوی مفقود شدند که جستجو‌ها برای یافتن این افراد همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سیدمجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اعلام گزارش دو حادثه مفقودی در کوهستان در شامگاه یکشنبه به سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمرگفت:پس از اعلام گزارش‌های این حوادث نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان عملیات جست‌وجوی ۸ مفقود شده در کوهستان‌های خراسان رضوی که ۶ مفقودی در شیرباد مشهد و ۲ مفقودی در صالح‌آباد سرخس بودند را آغاز کردند و این عملیات همچنان و تا زمان پیداشدن مفقودشدگان ادامه دارد.

وی از خدمت‌رسانی به ۳۹۴ حادثه‌دیده در روز طبیعت خبر داد افزود: در حوزه معاونت امداد و نجات شاهد وقوع ۸ حادثه درسطح استان بودیم و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در قالب ۴ مأموریت جاده‌ای، یک مأموریت کوهستان و ۳ مأموریت حضوری با مراجعه مردم به پایگاه‌ها توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در این مأموریت‌های امدادی اقدامات درمانی لازم بر روی ۳۹۴ حادثه‌دیده و مصدوم این حوادث صورت دادند که از این تعداد ۳۹۳ مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند و یک مصدوم دیگر که پسربچه‌ای ۵ ساله بود به بیمارستان سجادیه تربت‌جام منتقل شد.

احمدی با اشاره فعالیت‌های معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت، گفت: در این روز به ۲۳ هزار و ۶۶۰ نفر توسط ۱۲۶ نفر از اعضای داوطلب جوانان در قالب ۶۳ تیم دو نفره سحاب در ۱۳ شهرستان استان خدمت‌رسانی شد.

وی افزود: در همین حوزه نیز ۳۷ هزار و ۲۲۹ قلم از اقلام توزیعی شامل ۷ هزار و ۳۶۲ قلم نقشه راهنمای استان و مشهد، ۲۱ هزار و ۴۴۵ قلم بروشور آموزشی و ۸ هزار و ۴۲۲ قلم سایر محصولات فرهنگی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در روز طبیعت و در حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز حضور پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران داوطلب را در پایگاه‌های امداد و نجات سطح استان را جهت ارائه خدمات تخصصی داشتیم، گفت: در این روز ۴۹ نفر روز پزشک، ۶۳ نفر روز پیراپزشک و ۵۸ پرستار در ۱۵ پایگاه داوطلب‌یار امداد در سطح استان خدمات‌رسانی کردند.

احمدی افزود: مأموریت‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طرح هلال بهشت ایام نوروز ۹۵ همزمان با سراسر کشور از ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه بیست و چهارم اسفند ماه ۹۵ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه پانزدهم فروردین ماه ۹۶ ادامه می‌یابد.

انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.