آمار مسافران نوروزی مقیم در کردستان به 350 هزار نفر نزدیک شد

در تعطیلات نوروزی امسال 349 هزار و 466 گردشگر تا پایان روز دوازدهم فروردین‌ماه جاری در استان مقیم شده‌اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سیدمحسن علوی دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفر و نوروزی استان کردستان ،ضمن اشاره به اسکان 349 هزار و 466 مسافر و گردشگر نوروزی از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز دوازدهم فروردین ماه در کردستان خبر داد.

 به گفته دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفر و نوروزی استان کردستان، 17 هزار و 524 نفر از مهمانان نوروزی در تعطیلات نوروزی امسال در هتل‌های استان اقامت داشته‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز دوازدهم فروردین 5 ‌هزار و 622 نفر در مهمانپذیرها اسکان یافته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه 438 مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تا پایان دوازدهمین روز فروردین در هتل آپارتمان‌ها اسکان یافته‌اند اضافه کرد: 34 هزار و 876 نفر مسافر نوروزی در خانه‌های مسافر استان اسکان یافته‌اند.

علوی خاطرنشان کرد: از ۲۶ اسفند ماه ۹۵ همزمان با شروع طرح نورزی در استان تا دوازدهم فروردین بیش از 130 هزار و 101 نفر در کمپ‌های موقت و 85 هزار و 33 نفر مسافر نیز در مهمانسراهای ادارات اسکان داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه 75 هزار و 574 نفر در اماکن اسکان آموزش و پرورش مقیم شده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون هیچ مشکلی در بحث اسکان مهمانان نوروزی در استان نداشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی امسال بیش از 888 هزار و 576 نفر از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند، اظهار کرد: بانه با اسکان 101 هزار و 902 بیشترین اقامت مسافران نوروزی کردستان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، خانه کرد سنندج با 16 هزار و 67 نفر بازدیدکننده بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کردستان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه بانه پربازدیدترین شهرستان از نظر جاذبه‌های گردشگری در تعطیلات نوروزی امسال بوده است، گفت: در مجموع 207 هزار و 750 نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

منبع :فارس

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.