اشرف‌غنی «اخپلواک» را به ریاست اجرایی دبیرخانه شورای عالی صلح منصوب کرد

بر اساس حکم رییس جمهور محمد اشرف غنی محمد اکرم اخپلواک با حفظ سمت رییس اجرایی دبیرخانه شورای عالی صلح شد.

انتصاب اکرم اخپلواک به عنوان رییس اجرایی دبیرخانه شورای عالی صلحبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شاه حسین مرتضوی سخنگوی ریاست جمهوری در یک کنفرانس خبری گفت که آقای اخپلواک به حکم رییس جمهور محمد اشرف غنی با حفظ موقف فعلی‌اش به عنوان نماینده رییس جمهور در امور سیاسی به عنوان رییس اجرایی دبیرخانه شورای عالی صلح نیز تعیین شده است.

مرتضوی گفت استراتژی این شورا نهایی شده و منابع مالی آن نیز مشخص شده و شورای عالی صلح و به کمبود بودجه مواجه نمی‌باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری در مورد سفر اشرف غنی به کشورهای استرالیا، اندونزی و سنگاپور نیز معلومات داد و گفت این سفر در چارچوب برنامه دولت برای توسعه روابط همکاری به کشورهای جهان صورت گرفته و رییس جمهور برای جلب همکاری کشورهای نامبرده در بخش معادن، توسعه زراعت و آموزش با مقام‌های ارشد این کشورها دیدار و گفتگو می‌نماید.

آقای مرتضوی گفت که رییس جمهور به روز چهارشنبه در اندونزی می‌رود و با رییس جمهور آن کشور دیدار کرده و پنچ تفاهمنامه همکاری را در بخش های یاد شده امضا می‌کند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد توزیع شناسنامه‌های برقی گفت که ۸۹ روز دیگر روند توزیع این شناسنامه‌ها شروع می‌گردد.

سخنگوی ریاست جمهور در مورد روند تطبیق توافقنامه صلح با حزب اسلامی نیز معلومات داد و گفت تا دو هفته دیگر تمامی آمادگی‌ها برای تطبیق این توافقنامه تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار