پس از چهار سال روابط متشنج واشنگتن-قاهره؛

رئیس‌جمهور مصر با ترامپ دیدار می‌کند

رئیس‌جمهور مصر در سفر به واشنگتن انتظار «جان تازه‌ای» را در روابط دو جانبه با مستأجر جدید کاخ سفید می‌کشد.

رئیس‌جمهور مصر با ترامپ دیدار می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پس از چهار سال روابط متشنج آمریکا و مصر، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر روز دوشنبه در واشنگتن با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی که تحسین خود را از السیسی بابت مشت آهنین او پنهان نمی کند، دیدار خواهد کرد.

السیسی انتظار «جان تازه‌ای» را در روابط دو جانبه با مستأجر جدید کاخ سفید می کشد.

دو طرف در این دیدار قرار است درباره مبارزه با داعش که با حکومت مصر نیز در مبارزه مسلحانه است همچنین مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها گفتگو کنند.

سفر رئیس جمهور مصر به واشنگتن دو روز پیش از سفر عبدالله پادشاه اردن، دیگر بازیگر اجتناب‌ ناپذیر روند صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها که در حال حاضر در بن بست به سر می برد، انجام می شود.

مصر و اردن تنها کشورهای عربی هستند که با اسرائیل پیمان صلح امضا کردند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز قرار است به زودی به کاخ سفید برود، هر چند هنوز تاریخ دقیقی برای سفر او اعلام نشده است.

عبدالفتاح السیسی پس از چهار سال روابط متشنج با باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا که برای مدتی کمک نظامی آمریکا به مصر را به علت نگرانی‌ها درباره نقض حقوق بشر به حال تعلیق درآورد، اکنون انتظار دارد با ترامپ روابط دو کشور به حالت عادی بازگردد.

السیسی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود دونالد ترامپ درک عمیقی از آنچه در منطقه و به ویژه مصر می گذرد، دارد.

ترامپ ماه ژانویه متعهد شد به اختصاص کمک یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در سال به مصر برای مبارزه به تروریسم ادامه دهد.

رئیس جمهور آمریکا در فرمان مهاجرتی خود برای ممنوعیت ورود اتباع چند کشور عربی به خاک آمریکا که البته دادگاه جلوی اجرای آن را گرفت، مصر‌ی ‌ها را معاف کرد.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد رئیس جمهور ترامپ می خواهد از فرصت دیدار با رئیس جمهور السیسی برای احیای روابط دو جانبه و تقویت پیوندهای محکمی که در نخستین دیدار آنها در ماه سپتامبر در نیویورک برقرار شد، استفاده کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار