تصویری زیبا از تالاب کانی برازان مهاباد

مردم شهرستان مهاباد در نخستین روز از سال نو با پوشیدن لباس نو به دیدار اقوام و خویشان رفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛با تحویل سال نو شهروندان مهابادی مانند ساکنان دیگر نقاط کشور به استقبال سال نو رفته و فرا رسیدن سال جدید و بهار نو را به هم تبریک می گویند. در شهرستان مهاباد مردم در نخستین روز از سال نو با پوشیدن لباس نو به دیدار اقوام و خویشان رفتند.
 
مهاباد 

ساکنان این منطقه در اولین روز سال نو با دوستان و آشنایان و بزرگان فامیل و همسایگان و افراد و خانواده هایی را که عضوی از خانواده خود را از دست داده اند، دیدار می کنند. خیابانهای خلوت و مغازه های بسته شهر مهاباد بیانگر اهمیت دادن مردم به عید باستانی نوروز و نیز جایگاه صله ارحام است که در روز نخستین عید با گذشت سالیان سال هرگز از فرهنگ این مردم حذف نشده است.
 
 مهاباد

در روز اول سال همه افراد در منزل بزرگترهای فامیل جمع شده و عید نوروز را جشن می گیرند. همچنین در روز اول عید کسانی که از هم ناراحتی و کدورتی دارند با وساطت بزرگترها آشتی داده می شوند.
 
پیرامون این شهر آثار تاریخی متعددی وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.
 
تالاب کانی برازان
این تالاب در 30 کیلومتری شمال شرقی مهاباد قرار دارد. با توجه به وجود پتانسيل های موجود اين تالاب به عنوان نخستين سايت پرنده نگري کشور نيز انتخاب شده است.
 
 مهاباد
 
حمام میرزا رسول
در سال 1380 از طرف سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خریداری و موردبازسازی ومرمت قرار گرفت و پس از تجهیز و تکمیل به عنوان موزه مردم شناسی در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. این بنای تاریخی دركنار گذرگاه در مرکز شهر قرارگرفته است و قدمت آن به همراه مسجدجامع و حوضخانه های سنتی این شهر (عباس آقا -رستم بیگ و..)به دوران صفویه و قاجاریه بر می گردد. در این موزه آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم منطقه و نحوه پوشش مردان و زنان کرد به نمایش گذاشته می شود.
 
 مهاباد
 
تالاب قوپی باباعلی 
در 35 کیلومتری شمال مهاباد ، مسیرجاده مهاباد – میاندوآب و در نزدیکی روستای قوپی بابا‌علی قرار گرفته است. وجود تالابهای کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل کرده است. تالاب قوپی باباعلی یکی از دو تالاب بین المللی شهرستان مهاباد است که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.
 
 مهاباد
 
پارک ملت یا باغ مکائیل مهاباد 

پارکی زیبا و دیدنی است که در پایین دست سد مهاباد واقع شده، که باشکوه ترین پارک در جنوب آذربایجان غربی محسوب می شود. نور پردازی زیبا در پارک، رودخانه زیبایی که از دل این پارک می گذرد با سنگ های بزرگ و جالب داخل آب و منطقه تفریحی و گردشگری که در روبروی پارک و در دل کوه ایجاد شده، همه و همه پارک ملت مهاباد رو به مکانی دیدنی تبدیل کرده است .
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار