سخنگوی کرملین: روابط واشنگتن و مسکو می‌تواند از دوران جنگ سرد وخیم‌تر شده باشد

دیمیتری پسکوف در مصاحبه‌ای گفت روابط کنونی آمریکا و روسیه ممکن است نسبت به دوران جنگ سرد، وخیم‌تر شده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فاکس نیوز، یکی از سخنگویان ارشد ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – روز جمعه اعلام کرد روابط آمریکا با مسکو می‌تواند نسبت به دوران جنگ سرد وخیم‌تر شده باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مصاحبه‌ای با ای‌بی‌سی نیوز گفت وضع تحریم‌ها علیه روسیه به دست باراک اوباما – رئیس جمهور سابق آمریکا – در دوران پایانی عمر دولت‌‎ش و نیز اتهام‌زنی به روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موجب بروز تنش‌ در روابط دو کشور شده است.

پسکوف دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رد کرد. وی گفت بسیاری از شهروندان روس به دلیل اظهارات دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا -- در طی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، از وی طرفداری می‌کردند.

وی گفت: "دلیل این مسئله بسیار ساده است. مسئله ترجیح دادن فردی نیست. موضوع این است که ایده‌های چه کسی به شما نزدیک‌تر است و نظرات چه کسی به اذهان عمومی در روسیه شباهت بیشتری دارد."

ترامپ از اعضای تیم خود که به داشتن روابط با مقامات روسیه متهم شده اند، دفاع کرده است. مایکل فلین – مشاور امنیت ملی سابق ترامپ – در ماه فوریه پس از انتشار گزارش‌ها درباره مکالمه با یک سفیر روسیه در زمان انتقال قدرت دولت ترامپ، ناچار به استعفا شد.

در این میان، فرمانده نیروی دریایی روسیه اعلام کرده است گشت زنی زیردریایی‌های این کشور به سطحی رسیده که از زمان دوران جنگ سرد بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار