بررسی عملکرد فدراسیون بدمینتون در سال ۹۵؛

ناکام‌ها پشت تور‌ درجا می‌زنند

فدراسیون بدمینتون کشورمان در سال ۹۵ عملکرد خوبی از خود بر جای نگذاشت تا یکی از ناکام‌ترین‌های سال ۹۵ باشد.

ناکام‌ها پشت تور‌ها درجا می‌زنندبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون بدمینتون در سال ۱۳۹۵ با عملکرد خود یکی از ناکام‌ترین فدراسیون‌ها بود. بدمینتون بازان کشورمان در سال ۱۳۹۵ تنها موفق به کسب یک مدال در مسابقات بین المللی در خارج از کشور شدند.

مسابقات المپیک

کاوه محرابی در سال ۲۰۰۸ و در مسابقات المپیک پکن آخرین نماینده ایران در سری مسابقات المپیک بود. نمایندگان کشورمان پس از سال ۲۰۰۸ دیگر نتوانستند جواز حضور در مسابقات المپیک را کسب کنند. با این حال بسیاری از ورزشکاران پیش از مسابقات انتخابی المپیک ریو ۲۰۱۶ امیدوار بودند که بتوانند راهی این مسابقات شوند اتفاقی که سرانجام رخ نداد.

نگین امیری پور، ثریا آقایی، سروش اسکندری و فرزین خانجانی ورزشکارانی بودند که برای حضر در مسابقات انتخابی المپیک، از سال ۹۴ تمرینات حضور در مسابقات مختلف را اغاز کردند. در طول همین مسابقات بود که ثریا آقایی با وجود رسیدن به رنکینگ زیر ۱۰۰ جهانی با مصدومیت مواجهه شد تا از حضور در مسابقات انتخابی بازماند.

سروش اسکندری و فرزین خانجانی هم پس از حضور در مسابقات تایلند از مسابقات اوگاندا انصراف دادند و پس از آن هم دیگر راهی مسابقه‌ای نشدند تا نتوانند در مسابقات انتخابی حاضر شوند. سرانجام این اتفاق‌ها پیش از المپیک سرانجام زمینه شکست ایران در صعود به مسابقات المپیک را چید. بدمینتون با وجود آن که می‌تواند یکی از رشته‌های مدال آور حتی در المپیک باشد وضعیت مناسبی ندارد و با عملکرد فعلی حتی در سال‌های آینده نمی‌توان انتظار کسب سهمیه را هم داشت.

مسابقات آسیایی و اردو‌های آماده سازی

امیر جباری و ثمین عابد خجسته ورزشکاران جوان کشورمان از جمله معدود بدمینتون بازانی بودند که در سال ۱۳۹۵ راهی مسابقات خارجی مختلف شدند. این دو بازیکن ابتدا در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و سپس در مسابقات جام جهانی اسپانیا به میدان رفتند که حاصل آن‌ها نتایجی جز ناکامی نبود. علاوه بر این دو مسابقه مهم، بازیکنان جوان کشورمان در مسابقات اوپن مجارستان، تور آموزشی مالزی و مسابقات نپال هم حاضر شدند که بهترین عملکرد را ثمین عابد خجسته با کسب مدال برنز در مسابقات نپال رقم زدتا عملا بهترین نتیجه ایران را در این سال کسب کند.

اردو‌های آماده سازی و مسابقات بین المللی

تیم‌های ملی بدمینتون کشورمان در بخش‌های مختلف و در رده‌های مختلف در سال ۱۳۹۵ حداقل در هر ماه شاهد برپایی یک اردو بود با این حال تیم‌های ملی ایران فرصت آن را نداشتند تا در مسابقاتی حاضر شوند. تیم ملی مردان کشورمان که قرار بود در آذر راهی استامبول ترکیه شوند بنا به گفته مسئولان به دلیل مصدومیت نتوانستند راهی این رقابت‌ها شوند همچنین در ادامه هم ملی پوشان کشورمان در مسابقه بین المللی شرکت نکردند.

مسابقات دهه فجر بدون یک طلا برای میزبان

بدمینمتون بازان کشورمان در حالی در مسابقات دهه فجر به میزبانی تهران با حضور ۱۷ تیم خارجی حاضر شدند که وضعیت این روز‌های بدمینتون کشور تعریفی ندارد. بدون شک مشکلاتی نظیر مسائل مالی و سخت افزاری در این سال‌ها باعث شده تا بدمینتون کشور نتواند آن گونه که باید و شاید عمل کند. ملی پوشان کشورمان شاید به همین دلایل در سال ۹۵ در مسابقات مختلف خارجی شرکت نکردند تا عملا با فضای مسابقات بین المللی بیگانه باشند. همین بیگانگی و بی تجربگی با مسابقات بین المللی از علل ناکامی ایران در مسابقاتی بود که خود میزبانی آن را بر عهده داشت. مسابقات دهه فجر برای کشورمان مدال هایی داشت، اما رنگ هیچ کدام طلا نبود. مدال طلا در بخش یک نفره آقایان به نماینده اندونزی، بخش بانوان به نماینده روسیه، بخش دو نفره مردان به نمایندگان هند و در بخش ۲ نفره بانوان به نمایندگان سنگاپور رسید.

مسابقات لیگ برتر آقایان و بانوان

مسابقات لیگ برتر هم از دید بسیاری از کارشناسان تعریف چندانی نداشت. به طوری که در بخش بانوان از میان ۳۱ استان تنها ۳ تیم از ۲ استان تهران و سمنان در این مسابقات حاضر شدند. در بخش مردان اگرچه تعداد تیم‌ها بیشتر بود، اما مسابقات کیفیت لازم را نداشت.

بدون شک نتایج کسب شده در یک سال گذشته نشان از آن دارد که فبا عملکرد فعلی بدمینتون نه تنها نمی‌توان به آینده امیدوار بود بلکه باید احتمال ان را داد که در اینده جایگاه کشورمان به مراتب افت بیشتری را تجربه کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار