شهرکرد؛

سبزه‌های نوروزی در روز طبیعت جمع آوری می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح جمع آوری سبزه‌های نوروزی مردم استان در روز طبیعت، برای تبدیل به کمپوست خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی گفت: طرح جمع آوری سبزه‌های نوروزی مردم استان چهارمحال و بختیاری در روز طبیعت، برای تبدیل به کمپوست اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را حفظ محیط زیست برشمرد و افزود: در قبال دریافت سبزه نوروزی، هدایای فرهنگی نیز به خانواده ها  اهدا خواهد شد.
 
احمدی همچنین توصیه کرد: از ر‌ها کردن ماهی قرمز عید در رودخانه ها، چشمه‌ها و جوی‌های آب خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری توجه به حفظ محیط زیست، مراقبت از درختان، گیاهان، پوشش‌های جنگلی و مرتعی را از مردم خواستار شد و اضافه کرد: رانندگی با سرعت بالا و آتش افروزی در مجاورت مناطق حفاظت شده و زیستگاه حیات وحش استان خودداری شود.

گفتنی است: مردم استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با سراسر کشور و براساس سنتی دیرینه، در روز طبیعت یا سیزده‌به‌در، به مزارع، دشت‌ها و تپه‌ها رفته و این روز را در کنار خانواده و اقوام، به دور از هیاهوهای روزمره، در دامان طبیعت سپری می‌کنند.

کمپوست کردن، عمل بازیافت به وسیله پوساندن و تجزیه بقایای گیاهی، حیوانی و یا زباله‌های شهری و فاضلاب، با شرایط خاص و روش‌های گوناگون است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار