واشنگتن پست: دولت ترامپ هزاران مهاجر قانونی را بیکار خواهد کرد

دولت آمریکا ممکن است صدها هزار مهاجر را که تقریبا تمام آنها زن هستند، از فعالیت قانونی در این کشور محروم کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ -- رییس جمهور آمریکا -- ممکن است بی سرو صدا صدها هزار مهاجر را که تقریبا تمام آنها زن هستند، از فعالیت قانونی در آمریکا محروم و یا آنها را مجبور کند که میان برگشتن به آشپزخانه (در خانه) و یا ترک کامل کشور آمریکا یکی را انتخاب کنند. 

واشنگتن پست در ادامه نوشت: آنها عمدتا همسران افرادی هستند که بعلت مهارت بالایشان ویزا دریافت کرده اند و خود آنها نیز دارای مهارتهای بالایی هستند. بسیاری از این خانم ها شغل‌هایی را برای شهروندان آمریکایی بوجود آورده اند که بکارگیری خود آنها را به خطر انداخته است.

این گزارش می افزاید: به عنوان مثال یک زن هندی بنام« رنجیس Ranjith » در سال 2004 بعنوان همسر وابسته مالی به شوهر وارد آمریکا شد. شوهر وی یک مهندس نرم افزار است که ویزای مهارت بالا (H-1B visa) دریافت کرده است. رنجیس که در هند معلم بود می دانست راه خروج از کشور هند کنار گذاشتن شغلش بود که بخاطر آن دستمزد دریافت می کرد. در آن زمان همسر افرادی که ویزای مهارت بالا دریافت می کردند نمی توانستند (در آمریکا) شغلی با دستمزد داشته باشند. 

واشنگتن پست افزود: دولت اوباما در ماه مه سال 2015 اعلام کرد به همسر افراد دارای ویزای مهارت بالا که در انتظار دریافت گرین کارت green card هستند، اجازه داده می شود که کار کنند. رنجیس یک آموزشگاه درسی راه اندازی کرد که 250 دانش آموز در آن ثبت نام کردند و 15 نفر که همگی آنها شهروند آمریکا و متولد خاک آمریکا هستند نیز در آن استخدام شدند. 

واشنگتن پست نوشت: اکنون با قوانینی که در کاخ سفید و وزارت دادگستری در دوران ترامپ وضع می شوند رنجیس و 15 نفر از کسانی که آمریکایی هستند و برای او کار می کنند ممکن است شغلشان را از دست بدهند زیرا «جف سشنز Jeff Sessions »‌ وزیر دادگستری دولت ترامپ شدیدا مخالف قانونی است که به افرادی مثل رنجیس اجازه می دهد تا کسب و کار راه بیندازند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار