مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

استان بوشهر از امشب بارانی می‌شود

بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، آسمان استان بوشهر از امشب به مدت ۲ روز بارانی می‌شود که شدت بارش‌ها در مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بیشتر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،نادر شفیعی‌خدایی مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه سامانه بارش باران در استان بوشهر مستقر شده است اظهار داشت: سامانه‌ای بارشی امروز وارد استان شده و فردا و پس فردا بارش باران همراه با  رعدو برق در پی دارد.
 
وی از بارانی بودن آسمان استان بوشهر در روزهای 12 و 13 فروردین خبرداد و افزود: با استقرار سامانه بارشی دراین استان، روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین آسمان استان بوشهر بارانی می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه این سامانه از اواخر روز سیزدهم از استان بوشهر خارج می‌شود تاکید کرد: با توجه به بارش‌ نزولات جوی و احتمال لغزندگی جاده‌ها لازم است رانندگان در هنگام مسافرت تمهیدات لازم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به کار ببرند.
 
وی با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ مجدد امواج ناپایدار جو به استان بوشهر است افزود: بر این اساس ضمن افزایش پوشش ابر، در برخی نقاط بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال وزش تند باد پیش بینی می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به شدت ناپایداری جوی در استان بوشهر، در برخی نقاط احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.
 
شفیع‌خدایی با بیان اینکه جهت باد در استان بوشهر  متغیر است خاطرنشان کرد: سمت باد در این استان متغیر غالبا شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تند باد به بیش از 42 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.
 
وی، ارتفاع موج دریای خلیج فارس در استان بوشهر  را  30 تا 90 سانتیمتر  دانست و گفت: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر در هنگام وزش تند باد بین 90 تا 150 سانتیمتر افزایش می‌یابد.
 
مدیرکل هواشناسی به جزر و مد دریا در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد:  فردا زمان جزر اول دریا در ساعت 04:44 بامداد، مد اول دریا ساعت 11:09 ، جزر دوم دریا ساعت 17:53 و مد دوم دریا ساعت 23:55  تعیین شده است.
 
 انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.