تخم مرغ گران شد

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش 20درصدی تولید تخم مرغ خبرداد و گفت: در پی شیوع آنفولانزا تا کنون14میلیون مرغ معدوم شده که درنهایت کاهش عرضه و نوسانات قیمت را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،قیمت تخم مرغ طی شش ماه اخیر در پی شیوع آنفولانزا حاد پرندگان سیر صعودی به خود گرفته به طوریکه در تعطیلات نوروز به سبب شیوع مجدد در شهرهای بزرگ تولید کننده به بالاترین حد خود رسید.

براین اساس هر شانه تخم مرغ 30عددی قبل از تعطیلات به 11هزار و 500تومان رسید هم اکنون با نرخ 12هزار و 800تومان در بازار به فروش می رسد.

ناصر نبی پور رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار داشت:در حال حاضر 25استان در گیر شیوع آنفولانزا حاد پرندگان است که اخیرا در تعطیلات نوروز این ویروس در استانهای تهران،اصفهان و کرج حادتر شده است.

به گفته وی نمیتوان زمان دقیقی برای ریشه کن شدن این ویروس پیش بینی کرد.

نبی پور در خصوص نوسانات قیمت تخم مرغ بیان کرد:در حال حاضر هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 5هزار تومان معادل شانه ای 10هزار تومان به فروش می رسد و اگر با نرخ های بالاتر در خرده فروشی ها به فروش برسد تنها ناشی از سودجویی مغازه ها است.

وی ادامه داد:با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و کاهش مصرف پیش بینی می شود که طی روزهای آتی قیمت ها متعادل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار