سینما در بهمن ماه 95؛

تاثیر واقعه پلاسکو روی جشنواره فیلم فجر/حاشیه های پررنگ این دوره از جشنواره

می توان گفت بهمن 95 یکی از پرحاشیه ترین ماه های سال برای سینمای ایران بود.

تاثیر واقعه پلاسکو روی جشنواره فیلم فجر/حاشیه های پررنگ این دوره از جشنواره
به گزارش خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛می توان گفت بهمن 95 یکی از پرحاشیه ترین ماه های سال برای سینمای ایران بود.در تب و تاب برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد لغو آیین رونمایی از پوستر این جشنواره بودیم که علت آن واقعه تلخ ساختمان پلاسکو بود.این آیین به زمان دیگری موکول شد.

در ادامه روند برگزاری جشنواره فیلم فجر بخش اعلام قیمت و خرید بلیت ها وجود داشت که امسال از سایتی به نام سینوگرام خواسته شده بود فروش بلیت های اینترنتی را برعهده داشته باشد این اتفاق با اختلال روبرو شد و حاشیه ای پررنگ را به حواشی جشنواره اضافه کرد.

در ادامه روند اجرایی برگزاری جشنواره فیلم فجر نشست خبری محمد حیدری به عنوان دبیر با اهالی رسانه برگزار شد که از مهمترین صحبت های این نشست می توان به عذرخواهی دبیر از اختلال بوجود آمده در سامانه فروش بلیت،عدم تصمیم گیری درباه"کاناپه"،معرفی مدیران کاخ مردمی و رسانه،توضیح درباره حذف آرم فارابی از پوسار جشنواره،انتقال فرش قرمز به کاخ مردمی(که البته در کاخ رسانه هم برگزار شد) و جزییات افتتاحیه نام برد.

یکی از حاشیه های جشنواره فیلم فجر درگیری های لفظی بود که بین سینماگران با بهروز افخمی و مسعود فراستی پیش آمد که نمونه بارز آن می توان به حجت الله ایوبی اشاره کرد.

پایان ناتمام بحث بین لیلا حاتمی و خبرنگاران نیز از جمله درگیریهای لفظی بود.

دعوای لشگری قوچانی و مسعود کیمیایی و واکنش نفری، گروهی و دسته ای در نشست خبری"قاتل اهلی"و قبل و بعد از آن نیز قابل تامل بود.

هو شدن برخی فیلم ها در سالن نمایش کاخ جشنواره از دیگر اتفاقات این دوره از جشنواره فیلم فجر بود.

انصراف برخی نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین نیز در حای خود جالب بود.

حاضر نشدن عوامل فیلم"فصل نرگس"در نشست خبری این اثر نیز از دیگر اتفاقات پیش آمده بود.

ساره بیات نیز در نشست خبری"بیست و یک روز بعد"از کارتی رونمایی کرد که بع گفته خودش و چیزی که روی کارت درج شده بود خبر از کاندید بودن او را می داد اما از قلم افتاده بود.

اختتامیه هم خالی از حاشیه نبود و برخی سینماگران به برنامه هفت و عملکرد افخمی اعتراض کردند و پس از تقسیم شده سیمرغ ها نیز تعجب خیلی ها برانگیخته شد و حرف و حدیث های فراوانی به دنبال داشت.

حواشی جشنواره فیلم فجر می توان گفت تا الان نیز ادامه دارد شاید کم رنگ شده اما تمام نشده است.

پس از اینکه خیلی اتفاقی و به یکباره رضا صالحی امیری به جای علی جنتی سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دست گرفت، نشست خبری خود را با اهالی رسانه برگزار و در بخش های مختلف جوابگوی رسانه ها بود.

پس از پایان جشنواره داخلی فیلم فجر حالا نوبت به آغاز فعالیت بخش جهانی آن رسید که تقریبا با همان تیم قبلی شروع به کار کردند.

در این میان جشنواره ای با نام"جشنواره عصر"در کشور ترکیه با حضور سینماگران مطرح ما برگزار شد.این جشنواره حاشیه هایی مبنی بر عدم قانونی بودنش را به دنبال داشت به نحوی که ارگان هایی مانند وزارت ارشاد زیر سوال رفت اما آنچنان که باید و شاید حداقل تا به امروز خبری خاص درباره آن به گوش نرسید.

اعلام فراخوان سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به دبیری علیرضا رضاداد از دیگر اتفاقات این ماه بود که قرار است از نهم تا پانزدهم تیر سال 96 در اصفهان برگزار شود.

رونمایی از پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر با تصویر یکی از عکس های عباس کیارستمی که مربوط به مجموعه"برف"بود را شاهد بودیم که این جشنواره از یکم تا هشتم اردیبهشت سال 96 در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار