زنگنه:

۵ فاز پارس جنوبی آماده افتتاح است

وزیر نفت از آمادگی ۵ فاز در عسلویه برای افتتاح خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صنعت نفت به بهره‌برداری خواهد رسید.

۵ فاز پارس جنوبی آماده افتتاح استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت:از ابتدای فعالیت در وزارت نفت برخی فازها در اولویت قرار گرفت و کمتر از چهار سال فاز های اولویت دار به نتیجه رسیده است.

وی افزود: فاز های اولویت دار شامل فازهای ۱۵،۱۶،۱۲ و پس از آن ۱۷، ۱۸،۱۹،۲۰ و ۲۱ بوده اند که تمامی آنها تکمیل شده است.

وزیر نفت در خصوص فعالیت های نفتی این دولت در عسلویه تصریح کرد:طی چهار سال فعالیت این دولت، ۱۱ فاز پارس جنوبی به بهره برداری می‌رسد و این امر سبب شد زمستان امسال علیرغم سرمای شدید در استان ها با مشکلی از نظر گاز رسانی روبرو نباشیم.

زنگنه با اشاره به برنامه های امسال وزارت نفت، خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ افتتاح بزرگ و تاریخی را در عسلویه به ارزش ۲۰ میلیارد دلار خواهیم داشت و چندین پتروشیمی نیز افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در سال گذشته وظایفی که در زمینه اقتصاد مقاومتی بر عهده ما گذاشته شد به خوبی محقق شد و امسال نیز با عقد قرار داد های جدید نفتی و گازی نیز شاهد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از افراد خواهیم بود.

وزیر نفت عنوان کرد: اکنون فاز های ۱۳، ۱۴،۲۲،۲۳ و ۲۴ در اولویت هستند که تا پایان سال به همراه چند پتروشیمی به بهره برداری خواهند رسید.

زنگنه  با اشاره به اینکه ما در سال ۸۴ برداشت ها از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت و پس از آن فاصله زیادی ایجاد شد، اظهار کرد: امسال نیز با تلاش و همکاری مهندسین داخلی و فعالیت های شبانه روزی مجدد از قطر پیشی خواهیم گرفت.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار