تاکید امیر کویت بر ضرورت ادامه گفتگو و رایزنی با ایران

صباح الأحمد الجابر الصباح گفت امیدواریم رایزنی ها و گفتگوهای سازنده میان کشورهای منطقه با ایران ادامه پیدا کند تا امنیت و ثبات محقق شود.

تاکید امیر کویت بر ضرورت ادامه گفتگو و رایزنی با ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت در سخنرانی خود در بیست و هشتمین نشست سران اتحادیه عرب در بحر المیت اردن گفت: امروز کشورهای عربی با چالش های بزرگ و خطرات شدیدی روبرو هستند و باید بر اساس این چالش ها به همکاری عربی مشترک پایبند باشیم تا با این وضع تعامل و با برخی از پدیده ها مقابله کنیم. از کشورهای عربی خواسته می شود تا سیاست متفاوتی را در مقایسه با گذشته اتخاذ کنند و امیدواریم نشست امروز سران اتحادیه عرب آغاز یک روندی جدید باشد و از طریق آن بتوانیم بر موضوعات مشخص تمرکز و موانع را شناسایی کنیم و دیگر موضوعات عادی و معمولی را برای تصمیم گیری در حوزه وزرا قرار دهیم.

وی افزود: اوضاع کنونی در کشورهای عربی به روشنی بر این مسئله تاکید می کند که اختلافاتی که از آن رنج می بریم باعث تفرقه بیشتر در مواضع کشورهای عربی و تضعیف یکپارچگی ما می شود. باید به شدت تلاش کنیم که از این اختلافات عبور کنیم و به طرف هایی که علیه ما کمین کرده اند، فرصت ندهیم و نباید اجازه بدهیم که مشکلات کشورهای عربی ادامه پیدا کند و توان این امت برای عبور از این اختلافات تضعیف شود. 

امیر کویت در ادامه گفت: در روابط با جمهوری اسلامی ایران بر اصول ثابت در روابط و حقوق بین الملل تاکید داریم که مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها و احترام به اصل حسن همجواری است. امیدواریم رایزنی ها و گفتگوهای سازنده میان کشورهای منطقه با ایران ادامه پیدا کند تا امنیت و ثبات محقق شود.

وی در پایان گفت: پدیده تروریسم چالش بزرگی است که امنیت ما را تهدید و ثبات کشورهای ما را تضعیف کند و با وجود تلاش های گسترده جامعه بین المللی برای مقابله با تروریسم باید همکاری ها در جامعه بین المللی جهت مقابله با سازمان های تروریستی و افکار منحرف آن بیشتر شود تا امنیت بشریت و ثبات جهان حفظ شود. در این زمینه از دستاوردهای برادران ما در عراق در مقابله با نیروهای تاریکی حمایت می کنیم و امیدواریم به پیروزی های بیشتری برسند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
جناب امير كويت همان عربهايكه ميخواهي اتحاد داشته باشندهمان عربايكه از داعش حمايت كردن وداعش پرور بودن آرامش را از منطقه گرفته اگرامثال شما ازسعوديها حمايت نكندعربستان عزيزت نميشه اگرمثل دوران جاهليت ازخطاهاي همديگر دفاع نكنيدمنطقي باشيد خاورميانه آرام ميگيرداما بعضي ازشما عربهاي دشمن اسلام وقرآنيد
آخرین اخبار