مديركل انتقال خون استان يزد؛

مردم برای اهدای پلاکت خون به انتقال خون مراجعه کنند

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه نیاز به فرآورده‌های خونی در ایام تعطیلات نیز وجود دارد، خواستار مراجعه مردم برای اهدای پلاکت خون شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نقی تقوایی گفت: عمر فرآورده‌های خونی نظیر پلاکت سه تا پنج روز است بنابراین امکان ذخیره‌سازی آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز نیاز به ذخایر خونی به ویژه پلاکت داریم و امیدواریم مردم یزد به ویژه اهدا کنندگان برای اهدای پلاکت هرچه سریع‌تر به مرکز انتقال خون استان یزد مراجعه کنند.

تقوایی عنوان کرد: تعطیلات سه روز پایانی هفته و تعطیلات اوایل هفته آینده به طور قطع انتقال خون را در زمینه تأمین پلاکت و دیگر ذخایر خونی دچار مشکل می‌کند، اما در صورتی که مردم مانند همیشه همراهی کنند، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

مدیرکل انتقال خون استان یزد بیان کرد: برخی اهداکنندگان در روزهای پایانی سال ۹۵ و روزهای نخستین سال ۹۶ برای اهدای خون خود به مرکز انتقال خون مراجعه کردند که این اقدام بسیار قابل تحسین است.

وی، خواستار همراهی جدی‌تر مردم در زمینه اهدای پلاکت خون شد و ابراز امیدواری کرد: تعطیلات نوروز بدون بروز مشکلاتی در زمینه ذخایر خونی برای بیماران سپری شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار