اقامت 162 هزار نفر در استان آذربایجان‌شرقی/ کلیسای سنت استپانوس پر بازدیدترین مرکز گردشگری

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی، از اقامت ۱۶۱ هزار و ۲۸۷ نفر از ۲۵ اسفند تا ۹ فروردین در مراکز اقامتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مرتضی آبدار افزود : میزان اقامت میهمانان نوروزی، در مراکز اقامتی استان نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص تعداد بازدید از موزه‌ها و مراکز تاریخی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی نیز سخن به میان آورد و گفت: در سال جدید و با توجه به حضور گسترده گردشگران در استان بازدید از موزه‌ها و مراکز تاریخی ۲۰ درصد افزایش یافته است، بطوریکه تا روز 9 فروردین ماه ۱۵۳ هزار و ۲۶۹ نفر از این مراکز بازدید کرده‌اند.

آبدار از یک هزار و 588 مورد بازدید نظارتی، هیات نظارتی ستاد خدمات اجرایی سفر از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات به گردشگران در سطح استان خبر داد و گفت: ستاد نظارتی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی، در طول ایام عید از ۳۵۹ مورد از مراکز اقامتی، ۸۶۶ مورد تاسیسات گردشگری بین راهی و ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی، بازدید به عمل آورده‌اند که بازدیدهای مذکور منجر به صدور ۳۵ تشویق، ۱۰۷ تذکر و ۱۳ اخطار کتبی شده است.

وی اظهار کرد: بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۹ فروردین میزان تردد در جاده‌های مواصلاتی استان ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۵۳۹ خودرو بوده که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کلیسای سنت استپانوس با ۲۵ هزار و ۸۰۴ نفر، رتبه اول بازدید در میان مراکز گردشگری استان را به خود اختصاص داده است و پس از آن موزه قاجار و موزه آذربایجان به ترتیب در دومین و سومین رتبه، مراکز پر بازدید استان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.