تداوم نقش راهبری فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: تداوم نقش راهبری فرهنگی نهاد رهبری و اجرای برنامه‌های منطبق با این طرح در سال ۹۶ برای دانشجو معلمان اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دادگر نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه این دانشگاه وظیفه تربیت نیروی انسانی را به عهده دارد، اظهار داشت: از لحاظ فعالیت در نظام اندیشه دینی باید پاسخ، حمایت و بسترهای لازم برای این امر فراهم شود که از رسالت‌های نهاد رهبری در دانشگاه است.

وی ادامه داد: در توسعه مباحث تربیتی اخلاقی باید اساتید و به ویژه دانشجویان مورد توجه قرار گیرند و در برنامه‌های درسی غیردرسی مجازی این ظرفیت فراهم شود چرا که باید تربیت نسل آینده را به دوش بگیرند.

دادگر رشد آگاهی‌های سیاسی و مباحث بصیرتی را یکی دیگر از واجبات برای دانشجو معلمان دانست و گفت: با توجه به اینکه در عصر انواع جنگ‌های نرم به سر می‌بریم، باید دانشجویان از این مسئله مصون بوده و تحلیل درستی از شرایط داشته باشند.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه باید با همکاری یکدیگر برای تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی به اولویت‌های دانشگاه در سال ۹۵ و اجرای آن‌ها اشاره داشت و گفت: تبدیل نقش نهاد نمایندگی به عنوان نقش راهبری فرهنگی از مهمترین برنامه‌ها بود که برای نخستین بار در سال ۹۵ تدوین و اساس‌نامه ناظر به آن ایجاد شد.

دادگر عنوان کرد: این نقش کاملا تحقق یافته و در برنامه‌ریزی‌های میدانی، نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدید‌ها را شناسایی کرده و به آسیب‌شناسی شرایط پرداختیم و راهبردهایی در دو بخش الزامی و اختیاری تعریف شد.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود: توسعه و تعمیق بینش و بصیرت دینی، گسترش فضای معنوی و رشد فضایل اخلاقی، رشد بصیرت سیاسی و اجتماعی، ترویج و تقویت مشاوره دینی در راستای گفتمان‌سازی سبک زندگی اسلامی، حاکمیت‌بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی و توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز راهبردهای اختیاری سند راهبری فرهنگی به شمار می‌رود.

دادگر با بیان اینکه در سال ۹۶ این فعالیت‌ها تداوم می‌یابد، افزود: ذیل راهبردهای گفته شده ۳۵ اقدام اساسی با همکاری مدیریت دانشگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی و دفاتر نهاد در پردیس‌ها در نظر گرفته شده است.

وی به راهبرد الزامی که اساس کار دانشگاه بوده اشاره کرد و گفت: حضور عالمانه دفتر نهاد در دانشگاه، مسجدمحوری، جمع‌آوری تجربیات ائمه جماعت با اولویت توجه به نیازهای شرایط، سامانه بانک اطلاعات ائمه جماعت و یاوران نماز و انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد مرکزی اقامه نماز برای افزایش ظرفیت این امر این راهبرد‌ها را شامل می‌شود.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دوره‌های آموزشی و روش‌های نوین تدریس، کارگاه مقاله‌نویسی و روش تحقیق برای فعالیت در حوزه دینی توسعه یافته است و از ظرفیت‌های این مساله برای فعالیت در حوزه‌های میان رشته‌ای استفاده می‌شود.

دادگر حمایت از کرسی‌های آزاداندیشی را از دیگر فعالیت‌های نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان دانست و عنوان کرد: موضوعات اخلاقی، انقلابی، نهج‌البلاغه و موارد دیگر از این قبیل در این کرسی‌ها مورد توجه قرار گرفت.

وی یادآور شد: تشکیل هسته پژوهشی اساتید معارف و دوره آموزشی برای آن‌ها برای بومی‌سازی متون اسلامی برقرار شده و اقدامات اولیه برای اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار