کرمانشاه؛

بازدید از دهکده عشایری تنگه بزازخانه کرمانشاه

معاون رئیس‌جمهوری، در هشتمین روز از بهار 96، در سفر خود به استان کرمانشاه، از دهکده عشایری واقع در منطقه حفاظت‌شده تنگه بزازخانه بازدید به‌عمل آورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از دهکده عشایری واقع در منطقه حفاظت‌شده تنگه بزازخانه بازدید کرد.

 رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید، ضمن دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از عشایر این منطقه، با حضور در یکی از سیاه‌چادرهای عشایری به‌همراه اسدالله رازانی استاندار، جلیل بالایی مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه و جمعی از مسئولان این استان، مسائل مرتبط با توسعه گردشگری در این منطقه را موردبررسی قرار داد.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه، در این بازدید، توضیحاتی درخصوص تنگه بزازخانه داد و گفت: «تنگه بزازخانه یکی از مناطق بکر طبیعی در استان کرمانشاه است که در فاصله 15کیلومتری کرمانشاه قرار دارد و با هماهنگی محیط‌زیست امکان بازدید گردشگران و حضور اقشار مختلف مردم در این منطقه فراهم شده است.
 
 زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری نیز در این بازدید، با اشاره به ظرفیت‌های مهم حوزه گردشگری در کارآفرینی و اشتغال‌زایی، گفت: «توجه به مناطق بکر طبیعی، روستایی و عشایری می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری و درنتیجه اشتغال‌زایی در مناطق مختلف کشور داشته باشد.» رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «در این میان توسعه بوم‌گردی می‌تواند موردتوجه فعالان و دست‌اندرکاران قرار گیرد که در این خصوص صندوق کارآفرینی مهر امید نیز تسهیلات ارزانی را برای ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی اختصاص می‌دهد.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.