ساری،

توصیه پلیس به مسافران نوروزی

آمار نشان می دهد بیشتر سوانح رانندگی در شب اتفاق می افتد بنابراین تا آنجا که امکان دارد از رانندگی در شب پرهیز کنید.

مرتضی ابراهیمی ،کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه درشب معمولا تعداد خودروهایی که تردد می کنند کمتر از خودروهایی است که در روز حرکت می کنند، گفت: درصد تصادفات رخ داده درشب باتوجه به تعداد کمتر خودروها بیش تر از تصادفات روز است.

وی افزود: رانندگی در شب به مهارت و تجربه زیادی نیازدارد ، اعمالی که راننده برای بهتر دیدن و بهتر دیده شدن انجام می دهد از جمله این نیاز مهارت و تجربه ها است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: تشخیص فاصله وسایل نقلیه و سرعت آنها دو عامل اساسی برای جلوگیری از تصادفات وسایل نقلیه است که این امر درشب ها به دلائل مختلف به خوبی صورت نمی گیرد.

مرتضی ابراهیمی افزود: در زمان رانندگی درشب حوزه دید راننده منحصر به محدوده ای است که بوسیله نور چراغ های وسیله نقلیه روشن شده است.

وی مهمترین علت وقوع تصادفات درشب را شامل تاریکی هوا و محدود شدن دید راننده دانست و گفت : دراین شرایط دیدن وسایل نقلیه و عابرانی که از نقطه خارج از مخروط دید راننده وارد میدان دید وی می شوند بسیاردشوار است.

وی افزود: زمان عکس العمل راننده دراین شرایط کفایت لازم را برای جلوگیری از وقوع تصادف یا حادثه ندارد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران به استفاده از نور بالای چراغ ها اشاره کرد و گفت :هنگامی که خودروی روبروئی از نور بالا استفاده می کند قدرت دید راننده مقابل به شدت کاهش می یابد و در نتیجه قادر به تشخیص وضعیت مقابل خود نیست که این امر باعث انحراف وی از مسیر اصلی و وقوع تصادف می شود.

مرتضی ابراهیمی خستگی و خواب آلودگی را نیز عامل دیگر تصادف در شب عنوان کرد و افزود: محدودیت دید راننده در شب و توجه اجباری به منطقه روشن شده از نور چراغ خودرو ونیز انعکاس ناشی از نور چراغ خودروهایی که از روبرو در حرکتند هم به روی سیستم عصبی راننده تاثیر می گذارد و باعث خستگی چشم ودرنهایت خستگی تمام بدن او می شود.

وی گفت: در این مرحله راننده به تدریج حساسیت و دقت خودرا از دست می دهد و نمی تواند هنگام روبروئی با موانع و خطرات واکنش صحیحی از خود نشان دهد .

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.