با اقدامات وزارت بهداشت؛

ثابت ماندن افزايش جمعيت سالانه كشور برخلاف انتظار سازمان بهداشت جهانى

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به برخى اقدامات در افزايش نرخ تولد گفت: برخلاف انتظار سازمان بهداشت جهانى افزايش جمعيت كشور كاهش پيدا نكرد.

محمد اسماعيل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: میزان باروری در گذشته در کشور زیر 2.1 بوده و بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ايران این عدد به 1.8 رسید و اکنون 1.9 شده و بر اساس پیش‌بینی‌های ما بزودی نرخ باروری در سال ٩٦ به یک  و در آینده بیش از 2.1  مى رسد.

وى یکی از دستاوردهای مهم در سال گذشته را ثابت نگه داشتن افزایش جمعیت سالانه عنوان کرد و افزود: جمعیت‌شناسان و سازمان بهداشت جهانی اعلام پيش بينى كرده بودند که افزايش جمعيت سالانه كشور يا نرخ تولد امسال کاهش پیدا می‌کند اما خوشبختانه در سال 95 مشابه سال 94، 1 میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده شد.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار داشت: برنامه ریزی داریم که با فرهنگ‌سازی و کمک مردم در سال 96 همانند سال 95 بیش از انتظار سازمان بهداشت جهانی عمل کنیم.

وى تصریح کرد: در این راستا زایمان طبیعی رایگان در کشور انجام شده و درمان ناباروری را شروع کردیم، همچنین جوانان را به ازدواج سالم تشویق کرده و به این منظور اداره جوانان را ایجاد کردیم تا بحث ازدواج و نقش آن در امید به زندگی و کاهش‌ آسیب های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مطلق یادآور شد: تمام تلاش‌مان این است که به کمک جوانان، دولت و سایر ارگان ها كه در تلاش هستند تا مشکل مسکن و اشتغال جوانان حل شود، شاهد آن باشيم تا 13 میلیون زوجى كه در سن ازدواج قرار داشته اما ازدواج نكردند، ازدواج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار