یاسوج؛

تشرف 710 زائر خارجی به حرم بی بی حکیمه (س)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: 710 زائر خارجی از کشورهای عراق، کویت و امارات به حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) مشرف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ فرزین بهمنی آزاد اظهار داشت که 50 زائر کویتی نیز از بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) در 15 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز گچساران دیدن کردند.

حدود 200 هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون از حرم بی بی حکیمه (س) و بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) در جاده گچساران به شیراز دیدن کردند.

در این مدت 730 هزار نفر از جاذبه های دیدن طبیعی، تاریخی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی کشور دیدن کردند که حرم بی بی حکیمه (س) با بیشترین استقبال گردشگران مواجه بود.

بهمنی آزاد گفت که در یک ساله گذشته بیش از یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی به زیارت حضرت بی بی حکیمه (س) آمدند.

وی تعداد زائران خارجی بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) در این مدت را پنج هزار نفر برآورد کرد.

بهمنی آزاد افزود: بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) و بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) با امکانات اسکان و خدمات رفاهی آماده پذیرایی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی بیان کرد: برپایی طرح آرامش بهاری شامل مسابقات فرهنگی، مشاوره های دینی و مشاوره درباره وقف و برپایی سفره هفت سین نوروزی همزمان با تحویل سال نو از برنامه های فرهنگی در حال اجرای در این جاذبه گردشگری مذبی است که با استقبال زائران روبه رو شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت که این طرح از 28 اسفند سال 1395 آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.

وی، همچنین از استقرار 10روحانی کارشناس و مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروز در حرم بی بی حکیمه (س) و بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.

بهمنی آزاد افزود: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه (س)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، استقرار قصابی، مستقر شدن تانکر آب‌رسانی سیار، مرمت منابع ذخیره آب در کاکامبارک و بی‌بی حکیمه (س)، لکه‌گیری و نصب علایم راهنما و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه (س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.

براساس گزارش ها این بانوی بزرگوار از دختران حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی‌عباس زندگی می‌کرده است.

حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.