اصفهان؛

افرادی که برای شوراهای اسلامی انتخاب می‌شوند، باید انقلابی باشند

مردم شهر و روستاهای استان اصفهان مردم انقلابی هستند چرا که اکثر آن‌ها از خانواده شهدا، ایثارگران و انقلابیون هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان  پیش از ظهر امروز در همایش روسای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: این نشست را یک نشست هدفمند و  همراه با رفع ابهامات و شبهات برگزار کردیم تا یک انتخابات سالم با رقابتی منطقی و قانونی در یک فضای آرامی برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به محورهای مهم و ضروری انتخابات، افزود: حفظ کرامت مردمی که تا پای صندوق‌های رأی می‌آیند، مسأله مهمی است چرا که انقلاب با پشتیبانی مردم به اینجا رسیده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: محور دوم رأی مردم است که حق آن‌هاست و باید دقت کافی را در این رابطه داشته باشیم و نباید بگذاریم با مسائلی همچون از بین رفتن حق مردم رو به رو شویم.

وی تأکید کرد: نکته سوم این است که مردم اعتقاد دارند که رأیشان به دست انقلابیون بیفتد و افراد پاک و انقلابی این امانت اداره شهرها و روستاها را بر عهده بگیرند که مسؤولیت سنگینی است.

سالک با تأکید بر اینکه اشراف روسای هیأت‌های نظارت بر انتخابات بسیار مهم است، ادامه داد: بعضاً خلأهای قانونی هم در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها هم وجود دارد، مثلاً در روستاها گفته می‌شود که اگر به کسی مظنون شدید باید ظن خود را به مستند تبدیل کنید.

وی با بیان اینکه هرکسی برای کاندیدا شدن در انتخابات ثبت‌نام کرده است باید به طور کامل استعلام شود، گفت: نکته مهم دیگر در بحث انتخابات،  اشراف اطلاعاتی روسای هیأت‌های نظارت بر انتخابات نسبت به قانون، محیط تشکیلاتی انتخابات و افراد کاندیدا شده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد:  در کل استان اصفهان 10 هزار و 883 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که 4 هزار و 497 نفر از این تعداد مربوط به حوزه شهری و 6 هزار 283 نفر برای روستاها ثبت‌نام کرده‌اند و در این دوره مردم نسبت به دوره قبلی شوراها حضور بسیار پررنگ‌تری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه به طور کلی 37 درصد رشد ثبت‌نام کاندیداها را در این انتخابات نسبت به دوره چهارم شوراهای اسلامی در استان اصفهان شاهد بودیم، افزود: باید توجه داشته باشیم که رشد حضور مردم در شوراها نشان از علاقه مردم برای خدمت به جامعه است.

سالک اضافه کرد: هم‌چنین رشد آمار ثبت‌نام کاندیداها برای شرکت در شوراهای اسلامی استان اصفهان ظرفیت کسانی که ادعا می‌کنند در جایگاه مدیریت می‌توانند بنشینند را نشان می‌دهد؛ این موضوع نشان از این دارد که جمهوری اسلامی ایران یک کشوری است که مدیران خوب و زیادی را در خود دارد و این نکته بسیار باید موردتوجه همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه افرادی که برای شوراهای اسلامی انتخاب می‌شوند، باید انقلابی باشند، ابراز کرد: مردم شهر و روستاهای استان اصفهان مردم انقلابی هستند چرا که اکثر آن‌ها از خانواده شهدا، ایثارگران و انقلابیون هستند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان گفت: برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی با همکاری 4 دستگاه صورت می‌گیرد که ناجا، اداره اطلاعات و قوه قضائیه از جمله آن‌ها هستند؛ با مسؤولان این دستگاه‌ها در استان اصفهان هماهنگ شده تا اطلاعات موردنیاز را در اختیار روسای هیأت‌های نظارت بر انتخابات بگذارند.

وی تأکید کرد: اگر مدتی بعد کسی از انتخابات شکایت کند ما مسؤولیت آن را بر عهده رؤسای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان می‌دانیم.

سالک خطاب به روسای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان گفت: از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بخواهید تا همه جزئیات کاندیداها را بدهند چرا که دریافت صرف اسم و رسم کاندیداها کافی نیست.

وی بیان کرد: روسای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان مسؤول حفظ اسرار کاندیداها هستند و اگر مسأله ای در خصوص کاندیدایی وجود داشت، نباید افشا شود که مسؤول این امر نیز رئیس نظارت شهرستان است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار