حیدر العبادی: به تعهد نیروهای مسلح در حمایت از غیرنظامیان اطمینان داریم

نخست وزیر عراق اعلام کرد که به نیروهای مسلح کشورش و تعهد آنان به حمایت از غیرنظامیان در عملیات‌های خود اطمینان کامل دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرد: نتایج اولیه تحقیق کمیته های مربوطه درباره انفجاری که در ساحل راست موصل رخ داد و به کشته شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد، برای بررسی بیشتر دریافت شده است.

وی گفت: ما تنها حقیقت را می گوییم و به نیروهای مسلح و تعهد و پایبندی عالی آنان به حمایت از غیرنظامیان در عملیات های خود اطمینان و اعتماد داریم.

نخست وزیر عراق در دیدار با جمعی از اهالی رسانه و تحلیلگران سیاسی در خصوص مخدوش کردن فداکاری ها و تلاش های نیروهای مسلح عراق در آزادسازی بخش وسیعی از مناطق تحت اشغال تروریست های داعش هشدار داد و گفت: به هیچ فردی اجازه چنین کاری را نمی دهیم و هرگز به راحتی از کنار این مسئله عبور نمی کنیم.

وی افزود: ما در جبهه های مختلفی در حال مبارزه هستیم و در این راه هر چند که کارشکنی ها و تخریبگری هایی وجود داشته باشد، ایستاده و به عقب باز نمی گردیم. هیچ کس حق ندارد پیروزی های به دست آمده را در راستای منافع خود مصادره کند.

العبادی در ادامه گفت: از آغاز عملیات موصل همواره بر آزادی انسان قبل از آزادسازی زمین تاکید کرده ایم و مطرح شدن ادعاهایی درخصوص هدف قرار گرفته شدن غیرنظامیان، با هدف نجات داعش در لحظات آخر حیاتش و توقف حمایت های بین المللی از عراق در مبارزه با تروریسم است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار