بر اساس اعلام بلومبرگ؛

احتمال تمدید توافق کاهش تولید نفت وجود دارد

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که کمیته نظارتی توافق تولیدکنندگان نفت برای کاهش عرضه، از دبیرخانه اوپک خواسته است بررسی تمدید این توافق را آغاز کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، با اشاره به این که در اعلامیه همکاری امضا شده در ماه دسامبر سال ٢٠١٦ میلادی، گزینه ای برای تمدید وجود دارد، اعلام کرد اگر طرفها تصمیم بگیرند، ممکن است توافق برای شش ماه دیگر تمدید شود.

وی افزود: برای این که چنین تصمیمی گرفته شود یا هر توصیه دیگری ارائه شود، باید یک نشست وزارتی برگزار شود و ما از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خواسته‎ایم که گزارشی درباره وضع کنونی بازار آماده کند و آن را به اعضای کمیته نظارتی ارائه دهد.

وزیر انرژی روسیه گفت: هنگامی که این کار در ماه آوریل انجام شود، درباره مسائلی همچون میزان پایبندی، واکنش بازار، ذخیره سازی‎ها، سطح تولید در آمریکا و دیگر تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپک اطلاعات بیشتری خواهیم داشت که بتوانیم تصمیم خود را بر آن مبتنی کنیم.

به گفته نواک، سپس در یک نشست وزارتی، امکان اتخاذ تصمیم وجود خواهد داشت.

وی گفت: فکر می کنم اکنون خیلی زود است که امروز درباره این موضوع به نتیجه گیری برسیم، به ویژه با توجه به این واقعیت که همه کشورهای عضو در نشست امروز نماینده نداشته‎اند؛ این موضوع به زمان بیشتر، بررسی بیشتر و تحقیق بیشتر احتیاج دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار