روزنامه ایتالیایی: عربستان حامی تروریسم است، نه ایران

یک روزنامه ایتالیایی در گزارشی با عنوان «جنگ تحریم‌ها میان آمریکا و ایران» نوشت: تهران همواره علیه تروریسم مبارزه کرده است؛ درحالی که عربستان سعودی از آن حمایت می‌کند.

روزنامه ایتالیایی: عربستان حامی تروریسم است، نه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، روزنامه ایتالیایی «ایل جورناله» در گزارشی با عنوان «جنگ تحریم‌ها میان آمریکا و ایران» نوشت: تهران همواره علیه تروریسم مبارزه کرده است درحالی که عربستان سعودی -متحد آمریکا- از آن حمایت می کند.

این روزنامه ایتالیایی روز دوشنبه در یادداشتی افزود: دولت جدید آمریکا احتمالا تحت فشار  نومحافظه‌کاران در داخل، تصمیم خواهد گرفت تا ایران را به عنوان دشمن اصلی در منطقه تلقی کند؛ اما این روشن است که چسباندن برچسب حمایت از تروریسم به تهران دیگر اعتباری ندارد. زیرا این کشور پس از انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی (1357 خورشیدی)، تاکنون هیچ سوء قصدی را علیه جهان غرب برعهده نگرفته است. از سوی دیگر ایران همواره نیروها و ابزار خود را برای مبارزه میدانی با بزرگترین گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده بکار گرفته است. نشریه تلگراف نیز افشا کرده است که عامل تروریستی اخیر در لندن، قبل از حمله، به عربستان سعودی سفر کرده بود.

این روزنامه در ادامه، نوشت: رفتار متضاد آمریکا در خاورمیانه همچنان پابرجاست؛ جایی که «دولت‌های محور شرارت» سوریه و ایران آن‌هایی هستند که علیه تروریسم مبارزه می کنند. در حالی که متحدان آمریکا -بویژه عربستان سعودی- آن‌هایی هستند که از تروریسم حمایت می کنند.

این روزنامه با اشاره به اعلام تحریم 15 شرکت آمریکایی از سوی تهران به اتهام حمایت از تروریسم و سرکوب و اشغال در فلسطین، نوشت: تصمیم «استیون منوچین»،  وزیر خزانه داری آمریکا، جهت تمدید تحریم ها علیه تهران بخاطر آزمایشات اخیرموشکی، باعث تغییر مسیر تنش‌زدایی میان دو کشور شده است. تهران نیز در واکنش به این رفتار جدید واشنگتن، با تحریم 15 شرکت آمریکایی، هرگونه توافق با این شرکت ها را ممنوع و حتی صدور روادید برای شخصیت های کلیدی آنها را منع کرد.

ایل جورناله افزود: البته این شرکت‌های آمریکایی که وارد فهرست سیاه ایران شده اند، در حال حاضر معامله ای با تهران ندارند و همگی شرکت های تولید کننده اسلحه هستند که با اسراییل همکاری می‌کنند. برای مثال شرکت Oshkosh اخیرا توافقی با تل‌آویو برای فروش 200 کامیون نظامی امضا کرد.

نگارنده مطلب در ادامه نوشت: این دیوار بوجود آمده بلندتر و خطرناک تر از دیوار با مکزیک است؛ دیوار میان دو کشوری که از سال 1979 روابط دیپلماتیک ندارند و وارد سیکل تحریم‌ها و ضد تحریم‌ها شده‌اند. اقدامات تلافی جویانه میان دو دولت ایران و آمریکا تمام نمی شود. تهران واشنگتن را تهدید کرد که در صورت ادامه این روند، سازمان سیا و ارتش آمریکا را وارد فهرست سیاه سازما‌ن‌های تروریستی می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هرگز عملیات «ایاکس» که توسط سازمان سیا برای عزل دکتر مصدق و استقرار محمد رضاشاه پهلوی در این کشور انجام شد، را فراموش نکرده است.

ایل جورناله نوشت: استراتژی تهران کاملا روشن است و ایران همانطور که تاکنون دیده شده است در این اقدامات تلافی جویانه، نخستین گام را بر نمی‌دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
واقعا مرگ بر آمریکا ونوکران بی غیرتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
تازه فهمیدین احمقا؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
این وهابی های خبیث دست به هر جنایتی می زنند از انسانیت هیچ بویی نبردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
بیا خودشون هم گفتن تحریم هایی که ایران علیه 15 شرکت انجام داده هیچ ارتباطی لا ابران ندارن
-
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
این غربی ها همیشه می فهمندکه ایران عین حقیقت است اماچون زیربارزور آن هانمی رودواقعیت هاراانکارمی کنند ووارونه جلوه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
امریکای شغال و حرامزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
دنیای بدون چنگ زیبا ترین دنیایی است که همه مردم از ان لذت میبرند به امید ان روزی که هیچ کودکی زیر آوار مصیبت قدرت مقام نماند
Canada
کمال
۲۳:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
از قبل کودتای 28 مرداد بر علیه ملت باغیرت وباشرف ایران دروغ گفتنداندومیگویند وهمیشه دنبال اشخاص خیانکار وسست ایمان میگشتند تا از ایشان ناراضی بسازند وبا تزویر وریا ملت را ناراضی جلوه بدهند حالا معلوم نیست چه کلک جدیدی است که یک نشریه چنین مطالبی نوشته است .جالب اینجاست که خودشان میدانند که همه اش دروغ بوده وهست وخواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۰۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
در خاورمیانه آمریکا با کشوری دوست می شود که مزدور آمریکا شود تا بتواند انرژی خاورمیانه را چپاول کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
الان دیگه همه فهمیدن که ایران حامی تروریست نیست و این ی دروغ بزرگه تا ابد که نمیشه مردم رو فریب داد ماه همیشه پشت ابر نمیمونه بالاخره ی روز حقیقت برملا میشه الان اون روزه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
با سلام ..جهان میدونه امریکا برای بقا خودش در خاور میانه به سگای دست اموزی همون عربستان نیاز داره کشوری که ولی عهدش ۸۳سالشه غلط میکنه حتی به ایران فکر کنه من یک بسیجیم بخدا اگر اقا اشاره کنن خاک عربستان جنایتکار رو به توبره میکشونیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکای جنایت کار
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۱:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
کشورم هرگز طرف دار شیاطین ها نیستن
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۹:۱۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
همه ی دنیا اینو میدونن حتی خود سعودیا هم میدونن اما افسوس که بشر بنده پول است.....
آخرین اخبار