بازخوانی/ رویدادهای مهم قضایی درمهر ماه 95؛

از صدور حکم اعدام قاتل ستایش تا بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت

در مهرماه سال 95 اخباری از جمله جزئیات حذف حکم اعدام قاچاق مواد مخدر،صدور حکم اعام قاتل ستایش و بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت رسانه ای شد.

از صدور حکم اعدام قاتل ستایش تا بازداشت5 نفر در پرونده بانک ملتبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبرهای آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است، در این گزارش خلاصه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در مهر ماه ماه سال  95 می‌خوانید.

*آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی:جمعیت زندانیان زیبنده کشور نیست/ متاسفانه گاهی زمزمه می شود به توان نظامی نیاز نداریم/ حرکت های ایذایی امریکا علیه ایران ادامه دارد

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: این تعداد زندانی زیبنده جمهوری اسلامی نیست البته باید از افراط و تفریط هم اجتناب کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در همین زمینه تصریح کرد: ما نمی گوییم که درهای زندان‌ها را باز کنید، زیرا امنیت جامعه اقتضا می کند افرادی که به هیچ صراطی مستقیم نیستند داخل زندان باشند. به عنوان مثال، کسی که سرقت های مکرر انجام می دهد یا مرتکبان جرایم خشن باید در زندان باشند تا امنیت مردم به خطر نیافتد و این در همه جای دنیا امری طبیعی است.

*دادستان کل کشور:فضای مجازی جوانان را به جنایت می‌کشاند

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: از دیگر آسیب هایی که نه تنها جمهوری اسلامی بلکه کل جهان اسلام را هدف قرار داده فضای مجازی است که جوانان را به انواع جنایات و جرایم کشانده و شرف انسانی را زیر سوال برده است. ما در دادستانی کل کشور معاونتی برای رصد فضای مجازی ایجاد کرده ایم.

*جهانگیر: زندان های ایران بر مبنای صیانت از حقوق شهروندی فعالیت می کنند/ آموزش زندانیان در 120 رشته فنی‌و‌حرفه‌ای

رئیس سازمان زندان ها گفت: زندانیان در 120 رشته فنی و حرفه ای در زندان ها آموزش می بینند که در پایان به آن‌ها گواهینامه های مهارت بدون قید نام زندان اعطا می شود تا پس از آزادی بتوانند در رشته مورد علاقه خود کار کنند.

*حکم قاتل «ستایش» هنوز امضا نشده است/ قاتل به قصاص نفس و اعدام محکوم شد

عسگر قاسمی آقباش یکی از وکلای اولیای‌دم ستایش قریشی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: قاتل ستایش پس از بررسی‌ها از سوی قضات به قصاص نفس در خصوص اتهام قتل عمد و یک بار اعدام در خصوص اتهام تجاوز به عنف محکوم شده است.

*وزیر دادگستری:این وضع بازار و ادارات زیبنده کشور نیست / ایرانیان با خفت به حج نمی‌روند

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با انتقاد از وضعیت امر به معروف و نهی از منکر در کشور گفت: امر به معروف ونهی از منکر را برای سالم سازی ادارات جدی بگیریم و این وضع بازار و ادارات زیبنده کشور نیست و یعنی یا امر به معروف و نهی از منکر نداریم یا اینکه بسیار کم است.

وی تاکید کرد: قرار نیست حجاج ما با خفت، تحقیر، دون پایه ای و توسری خوردن به حج بروند.

*حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای:جزییات آزادی هما هودفر و بازگشتش به کانادا/ آتشی که نظام سلطه برافروخته دامن خودشان را گرفته است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه گفت: تحقیقات پرونده هما هودفر کامل انجام شد و قرار وثیقه 150 میلیونی صادر شد که بعد از این قرار وثیقه به 500 میلیون تومانی تشدید شد، اما تهیه این وثیقه زمان برد و در نهایت وثیقه تأمین و وی آزاد شد.

*آیت‌الله آملی لاریجانی:حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، سیاست قوه قضاییه نیست/دادستان‌ها در اجرای احکام تعلل نکنند

رئیس قوه قضاییه در روز 8 مهر ماه با تاکید بر اینکه باید به جای اعدام تا جایی که ممکن است مجازات‌های موثر وجود داشته باشد، گفت: نمی‌توان اعدام را به طور کلی منتفی کرد، چرا که بازدارندگی دستگاه قضا را تضعیف می‌کند،‌ لذا دادستان‌ها در اجرای احکام دقت و تأمل کنند و کار دادستان‌ها در تأمین امنیت بسیار مهم است و باید با نظارت امنیت را تشدید کنند.

*دادستان کل کشور:مشتی آدم‌های راحت‌طلب به یک و دو ویلا اکتفا نکرده و به حقوق مردم تجاوز می‌کنند

دادستان کل کشور گفت: متأسفانه کار به جایی رسیده که در جامعه مشتی آدم‌های رفاه‌طلب و راحت‌طلب به یک و دو ویلا اکتفا نکرده و به حقوق عموم مردم در دریا، ‌جنگل، کوه و مناطق خوش آب و هوا تجاوز می‌کنند.

*سخنگوی قوه قضاییه: دشمنان در برخی خانواده‌های انقلابی و آقازاده‌ها یارگیری کردند/القا می‌کنند که نیازی به «مرگ بر آمریکا» نیست

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در اختتامیه سیزدهمین همایش دادستان های عمومی و انقلاب و نظامی کشور که مهر ماه 9 در تالار ولیعصر دادگستری خراسان رضوی برگزار شد،گفت: دشمن توانست در فکر و نگاه سیاسی افراد منتسب به انقلاب نفوذ کند و با رمز تقلب در سال 88 «فتنه» را کلید زد و امید بسته بود که با این مقدمات می‌تواند در ایران انقلاب مخملی کرده و به اهداف خود برسد.

*روزنامه قانون در برابر قانون مجرم شناخته شد

دبیر هئیت منصفه دادگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روز 11 مهر ماه گفت: روزنامه قانون به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و شکایت سپاه پاسداران، با اکثریت آرا محرم شناخته شد.

*رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:اگر جای دولت بودم اجازه نمی دادم وزیر اقتصاد آلمان وارد کشور شود/جلوه «توحیدی» حادثه عاشورا کمتر مورد توجه قرار گرفته است

رئیس قوه قضاییه با انتقاد شدید از اظهارات اخیر وزیر اقتصاد آلمان مبنی بر لزوم به رسمیت شناختن اسرائیل، گفت: اگر به جای دولت محترم و وزیر امور خارجه بودم قطعا اجازه نمی دادم چنین شخصی وارد کشور شود.

*دادستان تهران:بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت/ در دوران یک مدیر بانک، 1400 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شد/ دستگیری یک نفر دیگر در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

دادستان تهران روز 13 مهر ماه از بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت و پرداخت حدود 1000 میلیارد تومان در پرونده بر خلاف مقررات و بازگشت و توقیف 700 میلیارد تومان خبر داد و افزود: بازپرس رسیدگی‌کننده و ضابطان مرتبط، اقدامات موثری صورت داده‌اند، اما بخشی از وجوه در خارج از کشور است و تلاش گسترده برای اعاده آن در دست اقدام است.

*دریانی: ماهانه به 40هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف تهران رسیدگی می شود

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: با توجه به اینکه ماهانه به 40 هزار پرونده در تهران رسیدگی می‌شود، اما 30 درصد مردم برای حل مشکلات خود به شوراهای حل اختلاف مراجعه می‌کنند.

*مظفری :«سرقت» اولین جرم در بین کودکان و نوجوانان/ در پرونده «ستایش» متهم به رشد عقلی رسیده بود

قاضی احمد مظفری معاون رئیس دادگستری استان تهران که 17 مهر ماه برگزار شد، گفت: نخستین جرم در بین کودکان و نوجوانان سرقت و بعد ضرب و جرح و مواد مخدر است.

*نشریه «یالثارات» و«صدا» به اتهام توهین به رئیس جمهور مجرم شناخته شد

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در گفتگوی روز 18 مهر ماه با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هفته نامه «یالثارات» به اتهام توهین به رئیس جمهور مجرم شناخته شد.

وی درباره رسیدگی به پرونده هفته نامه صدا نیز گفت: همچنین این نشریه به اتهامات نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به رئیس جمهوری با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

*انصاری: آیین نامه جبران خسارت بازداشت اشتباه اشخاص تهیه شده است/ فرصت 6 ماهه برای اعتراض به بازداشت

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آیین نامه خبران خسارت بازداشت اشتباه اشخاص تهیه اما هنوز به امضای رئیس قوه قضاییه نرسیده است.

*الفت:استفاده از ظرفیت های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: هر چه در امر پیشگیری از وقوع جرم از ظرفیت های مردمی استفاده شود موفق‌تر خواهیم بود.

*آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی: در برجام همان چیزی که برادران آن را بعید می‌دانستند،‌اتفاق افتاد/ قرار بود تحریم‌ها یکجا برداشته شود که مرحله بندی شد/ تشکیل کمیته ویژه سیاست‌های انتخابات

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی روز 26 مهر ماه گفت: برادرانی که درگیر مذاکرات بودند می گفتند که چنین امری بعید است اما دیدیم همان چیزی که آن را بعید می دانستند اتفاق افتاد و امروز طرف غربی با طرح این ادعا که به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، از این تعهدات سر باز می زند. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بنا بود تحریم ها یک جا برداشته شود که البته مرحله بندی شد اما به همین رفع تحریم‌های مرحله‌بندی شده هم عمل نکردند و نتیجه این شد که امروز بانک‌های معتبر با اشارت‌های دولت آمریکا حاضر نیستند با دلار آمریکا مبادله کنند.

*سخنگوی قوه قضاییه خبر دستگیری غندالی را تایید کرد

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز 29 مهر ماه خبر دستگیری غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان را تایید کرد.

*تویسرکانی: کاهش تخلفات با گسترش نظام ثبتی در کشور/ ثبت 15میلیون سند در سیستم جامع کاداستر

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور گفت: در حال حاضر 15 میلیون سند در سیستم جامع کاداستر ثبت شده است که امکان صدور سند معارض را به صفر رسانده است.

*دادستان تهران:سیامک و محمدباقر نمازی به جرم جاسوسی به 10 سال حبس محکوم شدند

جعفری دولت آبادی  اشاره به این که در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و مالی پرونده‌های بسیار مهمی در دادسرای تهران مفتوح است که به لحاظ برخی ملاحظات، ذکر جزییات آن‌ها ممکن نیست، برای نمونه متهمان محمدباقر و سیامک نمازی، فرهاد عبدصالح، کامران قادری، نزار زکا و علیرضا امیدوار به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت امریکا هر یک به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم مقدسی از اهواز
۲۰:۵۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
طفلک ستایش دیگر صدای ستایش در کوچه پس کوچه های خیرآباد ورامین شنیده نمیشود دختر بچه 6ساله ای که برای خرید بستنی از خانه خارج شد ودیگر هرگز به خانه برنگشت خدایا قاتلش را لعنت کن واو را به جهنم واصل بفرما الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
احمد ظهیری از زابل
۲۰:۵۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
چه خوب بود قاتل ستایش در 22فروردین امسال باعدام میشد
Iran (Islamic Republic of)
جامعه ی افغان شرق تهران
۲۰:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
قاتل ستایش را سریعا اعدام کنید
آخرین اخبار