ادعای بحرین در خصوص کشف یک حلقه تروریستی مرتبط با ایران

بحرین مدعی شده است چند نفر از اعضای یک گروه تروریستی مرتبط با ایران را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بحرین مدعی شد اعضای یک "حلقه تروریستی" مرتبط با ایران که متهم به دخالت در بمب‌گذاری علیه یک اتوبوس پلیس در ماه فوریه و توطئه برای ترور مقامات ارشد این کشور است را بازداشت کرده است.

وزارت کشور بحرین طی بیانیه‌ای ادعا کرد این حلقه که دارای 14 عضو است تحت نظارت مستقیم دو بحرینی تبعیدشده در ایران فعالیت می‌کرد که یکی از آنها را اخیرا آمریکا به عنوان "تروریست جهانی" شناسایی کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین نیز مدعی شد شش نفر از بازداشت‌شدگان در اردوگاه‌هایی زیر نظر سپاه پاسداران ایران، پنج نفر توسط گروه حزب‌الله عراق و سه نفر در بحرین آموزش دیده‌اند.

این افراد متهم به بمب‌گذاری علیه یک اتوبوس پلیس بحرین در ماه فوریه هستند که منجر به زخمی‌شدن پنج افسر پلیس شد.

طبق بیانیه وزارت کشور بحرین، مقداری سلاح، مواد انفجاری دست‌ساز و تجهیزات ارتباطی نیز از خانه‌های متهمان کشف و توقیف شده است.

بنابر این بیانیه، این حلقه از ایران و توسط قاسم عبدالله علی و مرتضی مجید السندی تامین مالی و هدایت می‌شد.

وزارت خارجه آمریکا در ماه مارس السندی و یک بحرینی دیگر به نام احمد حسن یوسف را به عنوان "تروریست جهانی خاص" معرفی کرد.

به نوشته رویترز، بحرین اغلب ایران را به دست داشتن در بمبگذاری علیه سرویس‌های امنیتی و تحریک اعتراضات شیعیان متهم می‌کند. اما ایران دخالت در بحرین را همواره رد کرده است؛ هرچند به حمایت از گروه‌های مخالف که خواستار حقوق بیشتر برای شیعیان بحرین هستند اذعان دارد.

جامعه شیعیان بحرین اعتراضاتی را در سال 2011 راه انداخت که توسط دولت بحرین و با کمک عربستان سرکوب شد. هم اکنون هزاران شیعه بحرینی به اتهاماتی چون شرکت در اعتراضات ضددولتی و حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی در زندان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار