در پی تداوم درگیری‌ها؛

سد فرات در نزدیکی رقه از خدمت‌‌رسانی خارج شد/داعش از اهالی رقه خواسته است این شهر را تخلیه کنند

سد فرات در نزدیکی شهر رقه در شمال سوریه امروز یکشنبه به علت تداوم نبردها بین گروه تروریستی داعش و گروه موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک از خدمت رسانی خارج شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ؛ یک تکنسین در سد فرات که از آن به سد الطبقه نیز یاد می شود، به خبرگزاری فرانسه گفت: سد فرات در نتیجه نبردهای شدید در نزدیک آن از خدمت رسانی خارج شد.

نیروهای سوریه دموکراتیک متشکل از ائتلاف اعراب و کردها درحال نبرد شدید با گروه داعش برای بازپس گیری کنترل سد فرات و شهر الطبقه در نزدیک آن هستند. این سد و شهر طبقه در کنترل داعش است.

این تکنسین گفت: پست توزیع برق هدف گلوله سنگین قرار گرفت. این پست ، برق سد را تامین می کرد و در نتیجه سد از نظر فنی از خدمت خارج شد.

وی افزود: شمار تکنسین های سد محدود است و نمی توانند مشکلات فنی را برطرف کنند و ورود و خروج به سد نیز از سه روز پیش به خاطر بمباران اطراف آن امکانپذیر نیست.

طلال سلو سخنگوی نیروهای سوریۀ دموکراتیک گفت: خطری سد را تهدید نمی کند و این سد در معرض بمباران قرار ندارد.

در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد ، یک منبع خبری در تاسیسات سد فرات گفته است تاسیسات این سد به علت عملیات نظامی در این منطقه از کار افتاده است.

مرکز کنترل این سد هدف گلوله باران قرار گرفته و فعالیتش متوقف شده است و نبود نیروی فنی لازم موجب عدم از سرگیری این تاسیسات شده است. این منبع افزود اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد ممکن است با فروپاشی بخشی از سد، فاجعه انسانی روی دهد.

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش نیز در شهر الرقه با بلندگو از ساکنان خواسته است به سبب احتمال فروپاشی سد فرات از این شهر خارج شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار