شهرستان چشمه‌ها و سراب ها

شهرستان چشمه‌ها و سراب ها در استان مرکزی پذیرای گردشگران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شهرستان زیبای شازند، در استان مرکزی دارای چشمه هایی است که از  کوه های بلند و برفی شروع به حرکت می کند وبا سیراب کردن  درختان و مراتع دشت سرسبز شازند مناظر دیدنی را به رخ می کشد.
شهرستان شازند  بیشتر به داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی معروف است که در فصول بهار و تابستان، میزبان جمع کثیری از مردم برای گذران ساعاتی خوش در کنار کوهپایه های سرسبز و مملو از چشمه است.
جاذبه های طبیعی این شهرستان با چشمه های عباس آباد، عمارت،بلاغ حک، اسکان، عنبرته،قاقان،پنجعلی،دوخواهران در نوع خود کم نظیراندوپرندگان زیادی را در  فصول سال به سوی خود می کشانند.
نام شازند ، هر فردی که حتی یک بار   به این منطقه سفرکرده  باشد را به یاد کوه های مرتفع، چشمه های خروشان و دشت های سرسبز می اندازد .
اتابکی  رییس اداره میراث و فرهنگی شهرستان شازندمی گوید: شهرستان شازند با استان‌های همدان و لرستان هم مرز است و دارای آب و هوای کوهستانی است.
این منطقه تابستان های معتدل و زمستان های سرد  دارد و به علت بارندگی فراوان در این شهر و روستاها و کوه‌های اطراف آن، به یکی از مناطق گردشگری با جاذبه های طبیعی تبدیل شده است.
اتابکی از گردشگران خواست درهنگام گشت و گذار در دل طبیعت شازند مراقب طبیعت باشند تا آسیب نبیند.
  امامزادگان آستانه علوی،سهل ابن علی،امامزاده باب المراد شهر مهاجران، حبت الله روستای تکیه،امام زاده محمد روستای حصار محمدیه،هم از دیگر جاذبه های شهرستان شازند هستند.
انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.