امامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

به نقاط قوت یکدیگر توجه کنید/ زوجین برای حل مسائل عاطفی‌شان با یکدیگر صحبت کنند

کارشناس و مشاور خانواده گفت: صحبت کردن از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند سوءتفاهم‌های موجود در یک رابطه از بین ببرد.

مهدی امامی کارشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روش‌های از بین بردن سردی روابط بین زوجین اظهار داشت: مقدمات پشیگیری از سردشدن رابطه عاطفی باید قبل از شروع زندگی مشترک فراهم شود. طرفین باید درباره نیازها، خواسته‌ها، ارزش‌ها و خط قرمزهایشان با هم صحبت کنند و به  اصطلاح "سنگ‌هایشان را وا بکنند".

وی در اداکه گفت: برخی از زوجین فکر می‌کنند که بعد از ازدواج دیگر همه چیز تمام شده است و هرکس می‌تواند ساز خودش را بزند و به دنبال خواسته‌های خودش باشد که این امر بسیار خطرناک است.

امامی در خصوص راه‌حل‌های بهبود روابط زوجین گفت: هر یک از طرفین باید حواسش به همسرش باشد، به نیازها، خواسته‌ها و چیزهایی که او از آن‌ها لذت می‌برد و برایش خوشایند است توجه کند و تا جایی که می‌تواند این نیازها را برآورده سازد.

وی ادامه داد: از روش‌های دیگر پیشگیری از سردی رابطه عاطفی توجه به نقاط قوت طرف مقابل است. همه ما نقاط قوتی داریم و در روابط زناشویی باید سعی شود بیشتر روی نقاط قوت همزمان تأکید کنیم و در او حس مثبتی را ایجاد کنیم.

امامی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد مهارت برقراری ارتباط و صحبت کردن را ندارند، گفت: صحبت کردن از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند سوءتفاهم‌های موجود در یک رابطه از بین ببرد.

این کارشنای روانشناسی در پایان تأکید کرد: افراد باید یاد بگیرند که درباره مسائل مختلف عاطفی و جنسی با همسرشان صحبت‌ کنند و اگر مسئله و مشکلی در این زمینه وجود دارد با کمک هم یا یک متخصص آن را حل کنند تا از ایجاد شکاف عاطفی بیشتر در روابطشان پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار