معاون گردشگری استان کرمان:

کمک راهنمایان گردشگری به مسافران ناشنوا / رشد 35 درصدی ورود گردشگر

برای نخستین بار 10 نفر راهنما ویژه ناشنوایان با همکاری انجمن ناشنوایان و ضایعات نخاعی در مناطق گردشگری استان کرمان مستقر شده‌اند.

کمک راهنمایان گردشگری به مسافران ناشنوا / رشد 35 درصدی ورود گردشگربه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، محمد جهانشاهی معاون گردشگری استان کرمان با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده برای مسافران نوروزی در استان کرمان اظهار داشت: در بیش از 175 نقطه استان کرمان، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی جهت هدایت گردشگران مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: 105 اقامتگاه بوم گردی و 25 خانه مسافر در 36 نقطه استان در حال ارائه خدمات هستند که ظرفیت اقامت 350 تا400 نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی استان وجود دارد.

معاون گردشگری استان کرمان با بیان اقدام متفاوت استان کرمان برای گروه‌های خاص از جمله ناشنوایان تصریح کرد: امسال برای اولین بار 10 نفر راهنما ویژه ناشنوایان با همکاری انجمن ناشنوایان و ضایعات نخاعی در مناطق گردشگری استان مستقر شده‌اند.

جهانشاهی بیان کرد: شعار کرمان بزرگترین مهمانخانه ایران به عنوان شعار سال استان کرمان هدف گذاری شده و به منظور نیل به این مهّم نیز گروه های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ورود مسافران به کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: امسال وضعیت پذیرش مسافران رشد خوبی داشته، همچنانکه در برخی مناطق استان رشدی 35 تا40 درصدی را شاهد بودیم که نشان دهنده توزیع گردشگر در سطح استان می‌باشد.

معاون گردشگری استان کرمان با بیان اقدامات متفاوت در نوروز 96 عنوان کرد: در جنوب استان کرمان و در قلعه گنج اتفاق جالبی افتاده، با این عنوان که هتل کپری رشد خوبی داشته و امسال این هتل به عنوان مقصد گردشگران انتخاب شده است.

جهانشاهی با اشاره به فراهم‌سازی امکان اسکان ارزان قیمت برای مسافران نوروزی استان خاطرنشان کرد: جهت رفاه حال مسافران نوروزی و اسکان ارزان قیمت بخش عمده‌ای از تسهیلات آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که در این راستا این امکان فراهم شده که تا 25 هزار نفر در 550 مدرسه مستقر شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار