کرمانشاه؛

آناهیتا معبدی با قدمت بیش از 3هزار سال

فرماندار کنگاور از ساماندهی محوطه معبد آناهیتا برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا ایزدی با بیان اینکه کنگاور به عنوان شهرستان ورودی استان بیشتر به عنوان مسیر گذری است، گفت: عمده میهمانان نوروزی با ورود به این شهر از معبد آناهیتا بازدید داشته و سپس به سمت شهرستان های دیگر و عمدتا کرمانشاه می روند.

وی با اشاره به حضور 36 هزار گردشگر در نوروز سال گذشته در کنگاور گفت: عمده این افراد از وضعیت نابسامان معبد آناهیتا ابراز نارضایتی کردند و در همین راستا ساماندهی معبد را در سال گذشته و پیش از نوروز استارت زدیم.

ایزدی بیان کرد: در حال حاضر محوطه معبد تا حدی سر و سامان یافته، افراد با لباس های متحدالشکل در معبد راهنمای گردشگران هستند و بروشور و کتابچه در خصوص تاریخ معبد توزیع می شود و مسیر داخلی معبد نیز سر و سامان داده شده است.

وی با بیان اینکه قدمت معبد به 3100 سال پیش برمی گردد گفت: در کنگاور آثار تاریخی دیگری با قدمت بیشتر نیز وجود دارد، از جمله تپه گودین که هفت هزار سال تاریخ مستند دارد.

فرماندار کنگاور به جاذبه های طبیعی کنگاور نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان روستاهای بسیار زیبا با سراب های پرآبی وجود دارد که دیدن آن قطعا برای هر گردشگری مسرت بخش خواهد بود که از جمله این روستاها می توان به روستای فش اشاره کرد که سراب فش را در دل خود دارد.

ایزدی فرش را از جمله صنایع دستی شهرستان کنگاور عنوان کرد و افزود: روستای فش تنها روستای تولید کننده سازهای سنتی از جمله تنبور است.

وی پیش بینی کرد: نوروز امسال بیش از 40 هزار گردشگر از این شهرستان دیدن کنند و افرود: جهت اقامت گردشگران امسال چهار مدرسه آماده شده و یک سالن ورزشی نیز در نظر گرفته شده تا گردشگران در صورت نامساعد بودن شرایط جوی در آن چادر بزنند.
 
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار