سامانی در فرمانداری تهران:

کلید واژه انتخابات رعایت مُرّ قانون است

سخنگوی وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون 205 هزار و 204 نفر آمار نهایی ثبت نام شدگان هستند. گفت: کلید واژه انتخابات رعایت مُّر قانون است

کلید واژه انتخابات رعایت مُّر قانون است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در حاشیه بازدید از روند ثبت‌نام داوطلبان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کلید واژه انتخابات و رعایت مر قانون است.

وی افزود: به منظور برگزاری انتخابات مواردی در قانون وجود دارد که وزارت کشور التزام عملی به رعایت مر قانون دارد بر این اساس از داوطلبان درخواست داریم تا قوانین مربوط به انتخابات شورا را مطالعه کنند تا یکی از اصول مهم در آیین‌نامه اتتخابات شوراها شیوه تبلیغ، مدت و شرایط آن به شمار می‌آید.

سامانی با بیان اینکه مطالعه قوانین انتخابات توسط مجریان به برگزاری بهتر انتخابات کمک می‌کند خاطر نشان کرد: قوانین مجریان انتخابات آغاز شده و در آینده‌ای نزدیک جزوه‌ای برای داوطلبان تهیه خواهد شد تا آن‌ها نسبت به حقوق خود اشراف کامل پیدا کنند.

سخنگوی وزارت کشور از پایان زمان ثبت‌نام داوطلبان شورای شهر و روستا خبر داد و خاطر نشان کرد: امروز زمان ثبت نام از داوطلبان شورای شهر و روستا به پایان می‌رسد. تا به امروز 205 هزار و 204 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این عدد در دوره مشابه سال 92 در روستاها از رشد 1.8 درصدی برخوردار بود.

وی ادامه داد: در سال 92 صد هزار نفر در انتخابات روستاها شرکت کردند اما این آمار تاکنون 180 هزار نفر گزارش شده است امیدواریم نرخ این مشارکت در روستاها افزایش یابد.

سامانی گفت: در بررسی صلاحیت داوطلبان ویژگی‌هایی وجود دارد در ماده 17 حقوق شهروندی به آن اشاره شده است بر این اساس تصمیمات هیأت اجرایی و نظارت اعلام می‌شود که البته این تصمیم‌گیری باید کاملا بی طرفانه و شفاف اعلام شود.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: استعلام از مراکز 4 گانه به منظور بررسی تأیید صلاحیت داوطلبان باید به صورت محرمانه اعلام شود.

وی افزود: شرط سکونت برای داوطلبان شورای شهر و روستا ضرورتی ندارد اما باید اعلام کنم اگر کاندیدا در انتخابات پیروز شدند باید در همان شهر ساکن شوند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار