همدان؛

8 کشته و 58 مجروح در سوانح جاده ای استان

سوانح جاده ای این استان از زمان آغاز طرح نوروزی 25 اسفند ماه تا روز چهارم فروردین منجر به کشته شدن هشت و مجروح شدن 58 نفر شده است.

8 کشته و 58 مجروح در سوانح جاده ای استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: هشت نفر در هشت سانحه جاده ای از 25 اسفند سال گذشته تا پایان چهارمین روز فروردین 96 جان باختند در حالیکه این آمار در زمان مشابه سال گذشته 10 تن بوده است.
 
رضا عزیزی اضافه کرد: 58 نفر در 36 سانحه جاده ای در این مدت زمان مجروح و مصدوم شدند در حالیکه این آمار در زمان مشابه سال گذشته 36 فقره سانحه رانندگی با 52 مجروح بوده که این رقم گویای بالا بودن شدت تصادفات در سال جاری است.
 
وی گفت: بروز 2 سانحه در ملایر که منجر به مجروح شدن هفت و پنج تن شده بود منجر به افزایش آمار میزان مجروحان شد.
 
رئیس پلیس راه استان همدان بی توجهی به جلو ناشی از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و رعایت نکردن سرعت مجاز، انحراف به چپ ناگهانی و رعایت نکردن حق تقدم را از مهمترین علل بروز سوانح برشمرد.
 
عزیزی افزود: با توجه به حضور نداشتن پلیس در راه های روستایی و مجهز نبودن این راه ها به دوربین کنترل سرعت، رانندگان در این مسیرها اقدام به تردد با سرعت غیر مجاز می کنند.
 
این مسئول اظهار داشت: 40 درصد از مجروحان و متوفیان ناشی از سوانح جاده ای استان همدان غیر بومی و مسافر و بقیه بومی منطقه هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: 29 اسفند پارسال پرتلفات ترین روز در طرح نوروزی امسال بوده است به گونه ای که در این روز 2 نفر فوت و 24 نفر نیز مجروح شدند.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.