تلویزیون فرانسه: ترامپ از قدرت لازم برای اجرای اصلاحات در آمریکا برخوردار نیست

شبکه پنجم تلویزیون فرانسه با اشاره به ناکامی دولت آمریکا در لغو طرح «اوباماکر»، اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا بر خلاف ادعاهایش، رئیس‌جمهور قدرتمندی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه پنجم تلویزیون فرانسه به موضوع رد لایحه درمانی دونالد ترامپ در کنگره آمریکا پرداخت و گزارش داد: این مسئله در حالی در کنگره آمریکا اتفاق افتاد که جمهوری‌خواهان بیشتر کرسی‌های آن را در اختیار دارند. برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه که از این اقدام سرخورده شده بودند می‌گفتند که به تلاش‌های خود دراین زمینه طی یک سال آینده ادامه می دهند.

هیلاری کلینتون، نامزد ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در حساب کاربری خود در توییتر این شکست را پیروزی بزرگ برای همه مردم آمریکا دانست. در خیابان‌ها نیز مردم به شادی پرداختند.

با این شکست، دونالد ترامپ تقریبا در بسیاری از وعده‌هایی که به مردم داده بود، ناکام مانده است.

شبکه پنجم تلویزیون فرانسه در ادامه اعلام کرد: ترامپ خشمگین از این اقدام، اکنون هدف دیگری را برای خود تعیین کرده است و آن اصلاح نظام مالیاتی کشور است، اما همینکه وی نتوانست طرح بیمه درمانی موسوم به «اوباکر» را لغو کند شکست بزرگی برای او و جمهوریخواهان بود؛ زیرا ترامپ تقریبا درهمه همایش های سیاسی که در طول تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود بر گزار کرده بود لغو اوباماکر را موضوع اصلی صحبت هایش بود. این مسئله بسیار مهم بود، زیرا بی شک برای اصلاح نظام مالیاتی تاثیر منفی خواهد داشت. این امر در نهایت رئیس جمهوری کنونی آمریکا را در موقعیت متزلزلی قرار خواهد داد.

ترامپ امیدوار بود که با لغو اوباماکر و درآمدهای حاصل از آن، زمینه را برای اصلاح نظام مالیاتی کشور با کاهش مالیات ها فراهم کند، اما در این زمینه نیز دموکرات ها مصمم هستند که راه را بر ترامپ سد کنند.

این شبکه فرانسوی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: یکی دیگر از موانعی که دموکرات ها در نظر دارند در مسیر دونالد ترامپ ایجاد کنند تعیین نهمین قاضی دیوان عالی آمریکاست که هنوز تعیین نشده است. این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که پارلمان آمریکا تا یک و نیم سال دیگر تغییر خواهد کرد و نمایندگان جدیدی وارد آن خواهند شد. در نتیجه ممکن است دونالد ترامپ در کنگره آمریکا اکثریت جمهوری‌خواهان را از دست بدهد. با این اقدام، دونالد ترامپ می تواند همچنان ادعا کند که رئیس جمهور قوی ترین کشور جهان است اما در داخل‌خود این کشور از قدرت لازم برای اصلاحات آنگونه که در تبلیغات انتخاباتی خود قول داده بود، برخوردار نیست. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار