کشتار غیرنظامیان افغان، سرگرمی نظامیان آمریکایی

چند نظامی آمریکایی برای سرگرمی دست به کشتن غیرنظامیان می زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پارلمان افغانستان به انتشار خبری درخصوص قتل افغانها به دست نظامیان آمریکایی، واکنش نشان داد.

خبرگزاری آوای افغانستان گزارش داد، "همایون همایون" معاون اول پارلمان افغانستان در نشست علنی روز شنبه گفت: کمیسیون روابط خارجه مجلس، این مورد را به صورت جدی پیگیری، و با سفارت آمریکا و نهادهای مرتبط در این کشور گفتگو کند.

همایون افزود: در مورد این مساله باید اطلاعات دقیق گرفته شود؛ تا مردم بدانند که در این کشور چه خیانتهایی، از طرف چه کسی و به چه دلیل صورت میگیرد؟

عبدالطیف پدرام، از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز در واکنش به این خبر گفت: باید از سفارت آمریکا در افغانستان  جزئیات این موضوع خواسته شود.

رسانه ها جمعه گذشته گزارش دادند "جرمی مورلوک" سرباز آمریکایی به عضویت خود در گروه قاتلین اعتراف کرده است.

مورلوک در پاسخ به سوال قاضی دادگاه نظامی گفت: "برنامه ما، به قتل رساندن مردم بود.
اعضای این گروه، شهروندان افغان را برای سرگرمی به قتل می رساندند.

متهم این پرونده افزود: این جرایم در یک مقطع زمانی از ماه ژانویه تا مه سال 2016 انجام شده  و توسط افسر کلوین گیبس برنامه ریزی و هماهنگ شده بود.

او سناریوهای پیچیده مختلفی را پیشنهاد می داد. مناطق غیرنظامی به عنوان هدف انتخاب میشدند، و بعد از کشتن افراد، به گونه ای صحنه سازی می شد که به نظر بیاید این کشتار توسط تروریستها صورت گرفته است.

مورلوک به قتل سه نفر اعتراف کرد و احتمال میرود که به 24 سال حبس محکوم شود؛ با این حال به دلیل همکاری در جهت به نتیجه رسیدن تحقیقات، به او حق آزادی مشروط پس از هفت سال داده خواهد شد.

در کل چهار نفر در این قتل ها همدست بوده اند.

براساس گزارش گاردین، بعضی از سربازان اعضای بدن قربانیان خود را به عنوان سوغاتی به همراه خود برده و با اجساد کشته شدگان عکس یادگاری می گرفتند، که این عکسها را برخی از رسانه های غربی منتشر کرده اند.

ارتش آمریکا با اعلام بیانیه ای در خصوص این جرایم، از خانواده های قربانیان عذرخواهی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار