به مناسبت روز جهانی ساعت زمین؛

با هم برای کمک به سیاره خاکی یک ساعت چراغ ها را خاموش کنیم+ تصاویر

خاموش کردن یک ساعت چراغ‌های غیر ضروری شاید به چشم نیاید، اما می‌تواند در کاهش مصرف انرژی و کمک به کاستن از گرمای کره زمین بسیار مفید باشد و سبب زندگی بهتر برای آیندگان شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین بار پیشنهاد خاموش کردن چراغ‌های غیر ضروری در جهان به مدت یک ساعت از هشت و 30 دقیقه تا 9 و 30 دقیقه شب در تاریخ ماه مارس هر سال از کشور استرالیا و ازسال ۲۰۰۷ آغاز شده است.

در سال ۲۰۱۷ نیز قرار است خاموش کردن ساعت‌های اضافی در روز ۲۵ مارس و در بین ساعت هشت و سی تا نه و سی دقیقه رخ دهد که برابر با تاریخ ۵ فروردین ماه ۱۳۹۶ است.

از زمان شروع این طرح جهانی استقبال پرشور و فراگیری از آن در تمام دنیا به وجود آمده و بیش از ۷ هزار شهرکوچک و بزرگ از سراسر دنیا چراغ‌های اضافی خود را در آن بازه زمانی خاموش می‌کنند.

با هم برای کمک به سیاره خاکی یک ساعت چراغ‌ها را خاموش کنیم+ تصاویر

وب سایت رسمی این طرح جهانی www.earthhour.org نام دارد که هزاران نفر در روز از آن بازدید می‌کنند.

در طول این سال‌ها بسیاری از ساختمان ها، پل ها، ادارات، سازمان‌ها و مناطق گردشگری مشهور در دنیا به دلیل پاسداشت این حرکت جهانی چراغ‌های خود را خاموش کرده اند که از آن جمله می‌توان به سالن اپرای مشهور سیدنی استرالیا و پل لنگرگاه این شهرها اشاره کرد.

هدف از این کار کاهش تولید گاز دی اکسید کربن و صرفه جویی در تولید برق است و کشورهایی که این کار را انجام داده اند به میزان بالایی توانسته اند باعث کاهش تولید دی اکسید کربن شوند که از آن جمله می‌توان شهر بانکوک تایلند را نام برد که با اجرای این کار حدود ۱۶۵ مگا وات ساعت برق را ذخیره و از تولید حدود ۱۰۲ تن دی اکسید کربن جلوگیری کند.

از جمله دیگر کشور‌ها و شهرهای موفق که با اجرای این حرکت دوستداری محیط زیست توانسته اند از تولید دی اکسید کربن جلوگیری کنند می‌توان کشورهای فلیپین، ایرلند و شهر اونتاریوی کانادا را نام برد.

با هم برای کمک به سیاره خاکی یک ساعت چراغ‌ها را خاموش کنیم+ تصاویر

این مراسم با نام ساعت زمین شناخته می‌شود و هدف آن مبارزه علیه تغییرات آب وهوایی و مقابله با افزایش دمای کره زمین است و توسط بنیاد جهانی طبیعت به اختصار wwf حمایت و پشتیبانی می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند اگر از جمعیت میلیاردی کره زمین عده زیادی این کار را انجام دهند می‌تواند تغییر بزرگی در دنیا ایجاد کند.

در کشور انگلستان نیز نماد‌های این کشور شامل ساعت بیگ بن، ساختمان پارلمان انگلیس و نیز کاخ باکینگهام به این طرح جهانی می‌پیوندند و خاموش می‌شوند.

با هم برای کمک به سیاره خاکی یک ساعت چراغ‌ها را خاموش کنیم+ تصاویر

کارشناسان به افرادی که تمایل دارند به این طرح جهانی بپیوندند توصیه می‌کنند چراغ‌های اضافی را خاموش کنند بدون اینکه دچار مشکل امنیتی شوند و یا به خاطر تاریکی با مشکلاتی، چون سقوط از ارتفاع یا ترس کودکان مواجه شوند، دراین بازه زمانی یک ساعته اعضای خانواده می‌توانند کنار همدیگر و در زیر نور شمع و فانوس یک شام لذت بخش صرف کنند، خاطرات و شعرهای زیبا بخوانند و برای مدتی با انسان‌های گذشته که از نعمت برق محروم بودندنداشتند همزاد پنداری کنند و اوقات خوشی را با همدیگر سپری کنند.

منبع: thesun

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار