ساری؛

خزانه گیری 93 درصد شالیزارهای فریدونکنار

عملیات خزانه گیری در 93 درصد شالیزارهای فریدونکنار انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدرضا ضیایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه تولید برنج یكی از منابع مهم اقتصادی كشاورزان شهرستان فریدونکنار به شمار می رود، گفت: تاکنون عملیات خزانه گیری در 93 درصد شالیزارهای این شهرستان معادل 5 هزار و 618 هکتار انجام شده است.

وی افزود: شالیکاران این شهرستان با شروع فصل زراعی تاکنون 89 درصد از شالیزارهای این شهرستان را شخم و شیار و 75 درصد را بذرپاشی در خزانه کردند.

ضیایی گفت: تالاب فریدونکنار بر خلاف سایر تالاب های موجود در ایران فصلی بوده و در واقع همان زمین های شالیزاری است که در فصل پاییز و زمستان مکان امنی را برای انواع پرندگان مهاجر مهیا می کند.

وی افزود: وجود پرندگان مهاجر که تعداد آنها به میلیون ها قطعه می رسد، باعث تزریق مقادیر زیادی فضله به صورت تدریجی به شالیزار شده و این کودهای طبیعی رها شده به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ازت و فسفر موجب غنی شدن خاک شالیزارهای منطقه شده و مصرف انواع کودهای شیمیایی را به حداقل ممکن می رساند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: این پرندگان با تغذیه انواع حشرات و کرم ها نیاز به مصرف سموم برای دفع آفات در مزارع شالیزارهای فریدونکنار را به حداقل می رسانند.

وی سطح زیر کشت برنج شهرستان فریدونکنار را 6 هزار هکتار اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.