قم؛

نیروهای کارآمد تحریم دشمنان را خنثی کردند

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اگر نيروهاي كارآمد در رأس كار قرار گيرند در زمينه پيشرفت اقتصادي در كوتاه مدت به نقطه مطلوب مي‌رسيم و اين نيروها بودند كه در برابر تحريم‌هاي دشمنان وارد ميدان شدند و توطئه دشمن را خنثي كردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار کرد: این شعار با توجه به شرایط کنونی نظام اسلامی مسئله‌ای مهم است که از سال‌های گذشته رهبری بر آن تأکید دارند تا مسؤولان بتوانند به خوبی اقتصاد مقاومتی را محقق سازند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای جدا کردن مردم از نظام از چند سال گذشته برنامه‌ریزی کردند و یکی از  قدم‌ها تحریم‌ بود تا از طریق فشار آوردن به معیشت مردم بتوانند جامعه  را از نظام جدا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبری با هوشمندی توانستند در این چند سال برنامه‌ها و رهنمودهایی مطرح فرمودند تا توطئه دشمن خنثی شود گفت: مطالباتی که رهبری داشتند توجه به داخل و توانمندی‌های درون نظام بود تا با استفاده از این توانمندی‌ها بتوانند توطئه دشمن را نقش بر آب کنند.

وی عنوان کرد: باید با وجود دشمنی‌های دشمن در شکوفایی اقتصادی به جایی برسیم که دشمن را در برابر خود خار کنیم، این می‌طلبد امکانات بالقوه به بالفعل تبدیل شود و نیروهای جوان به شکوفایی اقتصادی برسند.

رجبی یادآور شد: منابع عظیمی به جز نفت در اختیار داریم و می‌توانیم با بهره‌گیری از آنها در زمینه کاهش وابستگی اقتصاد به نفت قدم برداریم.

وی با بیان اینکه اگر در زمینه‌های کشاورزی و سایر صنایع که سودآور، مفید و اشتغال‌زا است اقدامی شود می‌توانیم در اقتصاد مقاومتی به نقطه قابل قبولی برسیم گفت: افراد لایق، متدین و انقلابی کم نداریم، اگر مدیران و مسؤولان از نیروهای متدین و انقلابی در رأس امور باشند می‌توانند کشور را به پیش ببرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر نیروهای کارآمد در رأس کار قرار گیرند در زمینه پیشرفت اقتصادی در کوتاه مدت به نقطه والا می‌رسیم، همین نیروها بودند که در برابر تحریم‌های دشمنان وارد میدان شدند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

وی ادامه داد: ابتدا دشمنان تصور می‌کردند این ادعاها واقعیت ندارد ولی بعد که مشاهده کردند پیشرفت های اعلام شده واقعی است، به ضعف خود اعتراف کردند.

رجبی یادآور شد: نیروهایی که توان مدیریتی دارند می‌توانند جامعه را به خوبی مدیریت کنند تا با کاستن وابستگی به نفت، در زمینه اشتغال و تولید گام برداشته شود، اگر زمینه‌ها و شرایط را بررسی کنیم کشور در درون خود می‌تواند به نقطه اوج شکوفایی برسد.

وی تصریح کرد: اگر اعتماد به نیروی درون وجود داشته باشد و باور به عنایات الهی داشته باشیم اقتصاد مقاومتی در کوتاه مدت می‌تواند برای کشور ما معجزه‌آفرین و برای کشورهای اسلامی الگو باشد و در نتیجه برای کشور و امت اسلامی اقتدار به ارمغان می‌آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظیفه مسؤولان گفت: مسؤولان نباید نیروهای خودباخته و بی‌کفایت را به کار گمارند که از نظر توان مدیریتی کفایت لازم را ندارند بلکه باید به نسل جوان و کارآمد اعتماد داشته باشند.

وی تأکید کرد: آنچه لازم است نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌ها و تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل است، اگر اشتغال و تولیدملی در سطح بالا محقق شود مشکلات معیشتی حل می‌شود و پیوند مردم با نظام متسحکم‌تر خواهد شد و در برابر توطئه‌های استکبار جهانی مانند کوه سربرافراشته و مستحکم خواهیم ایستاد و دشمن را به خاک مذلت می‌کشانیم و تحقق این امر محبوبیت مسؤولان در بین مردم را به همراه دارد.

رجبی ادامه داد: در جنگ تحمیلی با وجود آنکه همه جهان به دشمن کمک می‌کردند نیروهای درون نظام توانستند پیروزی نهایی را از آن ملت کنند.

 وی عنوان کرد: وظیفه ملت، دولت و سایر قوا است که فرمایشات رهبری را به عنوان سیاست، خط مشی و برنامه‌ریزی عملیاتی کنند و آنچه در توان دارند برای تحقق به کار گیرند.
 
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.