اصفهان؛

رکاب زنی دوچرخه سواران نوش آباد به مقصد شیراز

رکاب زنی دوچرخه سواران سایکلوتوریست شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل به مقصد شیراز، با شعار «فرهنگی کهن، مهربان با طبیعت» امروز آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست تیم دوچرخه سواری کوهباد نوش آباد در جمع خبرنگاران گفت: این سفر به مناسبت ساعت خاموشی زمین در روز چهارم فروردین از مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد آغاز شده و در روز 12 فروردین در تخت جمشید شیراز به پایان می رسد.

حمید عمیدی نوش آبادی افزود: تاریخ تمدن ایران نشانگر احترام و اهمیت حفاظت از طبیعت و نعمت های خدادی توسط مردم این دیار است و تلاش برای انتقال این فرهنگ وظیفه همه افراد جامعه است.

وی سایکلوتوریسم را نوعی از جهانگردی با دوچرخه دانست و اظهار کرد: دیدن و لمس بدون واسطه طبیعت از ویژگی های آن است و این نوع گردشگری در جهان به صورت نمادین با هدف انتقال یک پیام به دیگر شهروندان انجام می شود.

وی همچنین گفت: تیم دوچرخه سواری کوهباد نوش آباد در مسافت 700 کیلومتری خود از مسیرهای گردشگری استان اصفهان از شهرهای تاریخی نوش آباد، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، ایزدخواست، آباده، مرودشت و شیراز عبور خواهد کرد.

عمیدی نوش آبادی بیان کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود و از سال 1391 مجموعه باستانی شهرزیرزمینی نوش آباد به این رویداد جهانی پیوسته است.
علی حسان، علی رمضانزاده ، جواد هوشمند و حمید عمیدی نوش آبادی اعضای این تیم چهار نفره هستند که پیشتر در سال 94 مسیر یک هزار کیلومتری کربلا و در سال 95 مسافت 400 کیلومتری نوش آباد تا یزد را رکاب زده اند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.