گیلان؛

پوشش امدادی 63 سانحه جاده ای در طرح نوروزی گیلان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از ارائه خدمات امدادی به 63 سانحه جاده ای در محورهای مواصلاتی گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مهدی ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت : از آغاز اجرای طرح ملی نوروز در جمعیت هلال احمر و با استقرار 26 پایگاه امدادی 146 حادثه دیده از خدمات امدادی این جمعیت برخوردار شدند.

وی افزود : متاسفانه بسیاری از حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی استان در ساعات اولیه صبح اتفاق افتاده که حاکی از خواب آلودگی رانندگان و مسافرین در این ایام می باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین توصیه نمود:با توجه به آغاز بارش های بهاری ،  در ابتداي شروع بارندگي به دليل به وجود آمدن گل و لاي ناشي از شستشوي سطح آسفالت و مخلوط شدن گردو غبار لاستيكها و ريزش از زير خودروها در سطح جاده موجب كاهش شديد اصطكاك بين محل اتكاي لاستيك با سطح آسفالت گرديده و به اصطلاح صابوني مي شود، كه در اين حالت كمترين واكنش رانندگان از قبيل چرخش سريع فرمان ، اقدام به ترمز يا تعويض دنده و بهم خوردن مركز ثقل تعادل و وسيله از كنترل راننده خارج و موجب حادثه مي گردد.
 
مهدی ولی پور از انتقال 34 مصدوم به جا مانده از حوادث جاده ای نیز سخن به میان آورد و گفت : از بین 74 مصدوم به جا مانده از حوادث جاده ای 40 مصدوم باارائه خدمات امدادی و کمکهای اولیه در محل و 34 مصدوم نیز به نزدیگترین مراکز درمانی منتقل شدند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.