پلیس لندن: 9 نفر در انگلیس در ارتباط با حملات لندن بازداشت شده‌اند

رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم انگلیس از بازداشت 9 نفر در ارتباط با حملات اخیر لندن خبر داد.

بازداشت 9 نفر در انگلیس در ارتباط با حملات لندنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، دستگاه مبارزه با تروریسم انگلیس اعلام کرد 9 نفر در ارتباط با حملات اخیر لندن بازداشت شده‌اند.

مارک راولی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم انگلیس، گفت ما به بررسی‌های خود درباره حمله لندن ادامه خواهیم داد و هویت عامل این حمله مشخص شده است. تا الان 9 نفر را بازداشت کرده‌ایم تا رابطه آنان با عامل حمله مشخص شود. مجموعه‌ای از تدابیر امنیتی شدیدی را در همه مراکز حیاتی اتخاذ کرده‌ایم.

وی افزود: دست‌کم 50 تن بر اثر حمله تروریستی اخیر در پایتخت انگلیس زخمی شده‌اند. 

فرمانده بخش ضدتروریسم پلیس انگلیس در ادامه گفت: «متأسفانه شب گذشته، یک مردِ دیگر بر اثر شدت جراحاتی که هنگام حمله برداشته بود، در بیمارستان درگذشت. هرچند ما منتظر تعیین هویت رسمی وی هستیم، باور داریم که او «لِزلی رودزِ» 75 ساله از منطقه استریتهام در جنوب لندن است.» 

راولی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «علاوه بر این، دو نفر در بیمارستان، در شرایطی قرار دارند که حالت بحرانی توصیف می شود و یک نفر نیز جراحاتی سخت برداشته که جانش در معرض خطر است. دو تن از افسرانِ ما، که در حمله روی پلِ وست مینستر زخمی شده بودند نیز کماکان در بیمارستان بستری هستند و زخم‌های قابل توجهی برداشته‌اند.» 

معاون اسکاتلندیارد افزود: «دست کم 50 تن بر اثر این حمله زخمی شده اند، که 31 تن از آنان نیازمند درمان در بیمارستان بودند.»

در حادثه روز چهارشنبه که در مجاورت ساختمان پارلمان انگلیس روی داد، 5 نفر از جمله فرد مهاجم کشته و شماری مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، فرد مهاجم با خودروی خود عابرانی را که در پیاده‌روی پل وست‌مینستر در حال حرکت بودند، زیر گرفت و پس از کوبیدن خودروی خود به حصارهای اطراف ساختمان پارلمان با چاقو یک مأمور پلیس را کشت. مهاجم نیز به ضرب گلولۀ نیروهای پلیس انگلیس کشته شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار