اصفهان؛

استقبال از مسافران نوروزی با بازی‌های بومی و محلی در بافران

بازی های محلی وبومی با استقبال گرم مسافرین نوروزی در کنار یخچال سنتی شهر بافران برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بازی‌های بومی و محلی از میراث نیاکان ایرانیان است  که احیای آنها علاوه بر حفاظت و پاسداری از فرهنگ و تمدن گذشتگان، لحظاتی مفرح و شاد را برای ما ایجاد خواهد کرد.
هرچند این روزها این بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی به دلیل وجود فضای مجازی، رشد شهر نشینی و تغییر سبک زندگی مردم رو به فراموشی رفته و جای خود را به بازی‌های رایانه‌ای داده است، اما هنوز در شهر بافران شاهد ادامه این بازی‌ها با شور و شعف گذشته هستیم. یکی از اقداماتی که برای احیای این بازی‌ها و انتقال آنها به نسل‌های بعدی در دستور کار قرار دارد، برگزاری  بازی‌های بومی و محلی در ایام عید نوروز  است که قطعا گام موثری برای رونق گردشگری و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی است.

بازی‌های بومی و محلی، به هرگونه فعالیت‌های فیزیکی و فکری که ریشه در تمدن، فرهنگ و سنن هر منطقه داشته باشد، اطلاق می‌شود که یا به صورت دسته جمعی و یا انفرادی برای گذران وقت، ارتقای آمادگی جسمانی و همچنین تقویت حافظه اجرا می‌شده است.یکی از اقدامات انجام شده برای پربار کردن سفرهای نوروزی و ایجاد شور و شعف بین مردم ومسافران، برگزاری بازی‌های بومی و محلی در شهرمختلف کشور است.
به همین منظور با توجه به ترویج بازی‌ های بومی محلی در بافران  بازی بومی محلی از جمله هفت سنگ ، طناب کشی و «سنگ دو» با استقبال گرم مسافرین نوروزی از این بازی ها همراه بود .

از اهدا ف  برگزاری بازی های محلی در جشنواره نوروزی، ایجاد ارتباط میان نسل جدید و قدیم ، آشنایی نسل جوان با میراث گذشتگان و کم کردن فاصله میان نسل های جدید و قدیم می باشد که با  ترویج و توسعه بازی‌ های بومی محلی ، مسافرین با روحیه شاد از این بازی ها لذت بردند.

وزش بادهای موسمی ایام نوروزی موجب شد تا سایر بازی های محلی به نحو مطلب برای مسافرین برگزار نشود که به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی به صورت گردشی در مناطق گردشگری بافران برگزار می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.