دولت ترامپ در حال تهيه 2 فرمان اجرایی در خصوص تجارت آزاد و بازارهای عمومی

دولت آمریکا در حال تهیه دو فرمان اجرایی در خصوص بررسی مجدد 14 توافقنامه تجارت آزاد این کشور با دیگر کشورها و سیاست واشنگتن در زمینه بازارهای عمومی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع آگاه دولتی در آمریکا اعلام کردند دولت ترامپ در حال تهیه دو فرمان اجرایی در خصوص بررسی مجدد 14 توافقنامه تجارت آزاد آمریکا و سیاست دولت در زمینه بازارهای عمومی است.

دو منبع دولتی، که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) با مکزیک و کانادا در صدر این فهرست بازبینی توافق‌های تجاری که در مجموع به 20 کشور مربوط می شود، قرار دارد.

این منابع افزودند زمان اعلام این احکام هنوز مشخص نیست، اما احتمالا هفته آینده خواهد بود.

آمریکا با 14 توافقنامه تجاری دوجانبه و چندجانبه با استرالیا، بحرین، کانادا، شیلی، کلمبیا، کره جنوبی، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، رژیم صهیونیستی، اردن، مغرب، مکزیک، نیکاراگوئه، عمان، پاناما، پرو، جمهوری دومینیکن، سالوادور و سنگاپور در ارتباط است.

کاخ سفید هنوز این خبر را تأیید نکرده است.

هدف از این حکم درباره بازارهای عمومی، کمک به شرکت‌های آمریکایی برای دریافت سفارش‌هایی از سوی دولت، بر اساس شعار معروف ترامپ، «(کالای) آمریکایی بخرید، آمریکایی استخدام کنید» است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار